משלוחים חינם לכל הארץ מעל 200₪

055-671-1585

גזעי הכלבים הכי מסוכנים בעולם - רשימה מלאה

כלבים מסוכנים

גזעי כלבים מסוימים עשויים להפגין נטיות אגרסיביות יותר בשל מטרות הגידול ההיסטוריות שלהם, אשר כללו לעתים קרובות ציד או לחימה במשך דורות. בעוד שרבים מהכלבים התוקפניים הללו יכולים לגלות חיבה כלפי משפחותיהם, הכשרה וסוציאליזציה מוקדמת ונכונה הם חיוניים כדי להבטיח שהם מקבלים את פני המבקרים ללא עוינות. חשוב להכיר בכך שכלבים, למרות ביותם, נשארים בסופו של דבר חיות עם קשרי אבות לזאבים.

יתר על כן, עובדה מפוכחת היא שתקריות הקשורות לכלבים מביאות לכ-4 מיליון אנשים שננשכים מדי שנה. לאור זאת, ריכזנו עבור השנה הנוכחית רשימה של גזעי הכלבים המסוכנים ביותר, תוך התחשבות בגורמים כמו תדירות הנשיכות וגזעים הקשורים להתקפות קטלניות.

אוסף זה של גזעי כלבים אגרסיביים משמש כמשאב המסייע לאנשים להעריך את הסיכונים הפוטנציאליים הקשורים בבעלותם או בחברת גזעים שעלולים להוות סיכון גבוה יותר לנזק.

תוכן עניינים

מהו כלב מסוכן?

גזעי כלבים מסוכנים הם לא בהכרח גזעי הכלבים האגרסיביים ביותר. צ’יוואווה יכול להיות זן מאוד אגרסיבי וטריטוריאלי, אבל זה לא אומר שהוא מאוד מסוכן. אחרי הכל, הכלב שוקל פחות מ-5 קילו ברוב המקרים, כך שהוא לא מהווה איום על בני אדם.

במקום זאת, התמקדנו ביצירת רשימה של כלבים שיש להם גם פוטנציאל להתנהגות אגרסיבית על סמך המטרה שלשמה הם גודלו וגם הגודל הפיזי להזיק. במילים אחרות, הנכונות להיות אלימים והיכולת לפגוע באנשים או בכלבים אחרים הם הדברים שהופכים את אלה לגזעי הכלבים המסוכנים ביותר.

מדוע גזעי כלבים מסוימים אגרסיביים יותר ובעלי סיכוי לתקוף?

הטבע והטיפוח משחקים תפקיד בהפיכת גזעי כלבים מסוימים לסיכון גבוה יותר לתקוף.

ניתן לחבר כלבים בתוך בית כדי להיות אדיבים ואוהבים, אבל תמיד יש חלק מחיה מבויתת שנשאר פראי. כמה גזעי כלבים נשארים אגרסיביים יותר מכיוון שהם גודלו להיות חיות ציד במשך דורות. אחרים חולצו ממצב שבו הם חולצו להיות אלימים, כמו כלבי קרב.

כמו כן, גם לא כל מצב ביתי טוב לכלב. מחקרים הראו שכמה כלבים מרושעים גודלו על ידי אנשים עם נטיות פסיכופתיות, ואנשים אלה הפכו להשפעה מסוכנת על הכלבים, מה שהביא לתוצאות גרועות.

כאשר כלב עם בעיות מוצג לילדים קטנים, חיות מחמד אחרות או אנשים שאינם יכולים להתמודד עם בעלי חיים כראוי, דברים רעים קורים.

גזעי הכלבים הכי מסוכנים

פיטבול

פיטבול כלב

זה לא צריך להפתיע את מי שמכיר גזעי כלבים מסוכנים שהפיטבול מדורג כאחד המסוכנים ביותר. בעוד שהמונח “פיטבול” הוא מונח רחב הכולל בולדוגים וטריירים ולא גזע יחיד המוכר על ידי מועדון המלונה האמריקאי, הסטטיסטיקה מטרידה. על פי מחקר מקיף בן 13 שנים, פיטבולים היו אחראים ל-284 מקרי מוות, המהווים כשני שלישים מכלל התקפות הכלבים הקטלניות בארצות הברית.

מה שמדאיג במיוחד הוא שפיטבולים מהווים רק 6% מכלל אוכלוסיית הכלבים בארצות הברית. ההיסטוריה שלהם ככלבי ציד וכלבי לחימה שגודלו לתוקפנות תרמה לאיום המתמשך שלהם.

גורם נוסף התורם למעמדם כגזע הכלבים המסוכן ביותר הוא גודלם המשמעותי, כאשר חלקם שוקלים עד 36 ק”ג. יחד עם לסתות חזקות ואינסטינקטים רוצחים אדירים, פיטבולים מהווים איום אדיר על בני אדם ובעלי חיים אחרים. עם זאת, ראוי לציין שתומכי הגזע רבים טוענים כי התנהגותו של פיטבול מעוצבת בעיקר על ידי גידולו, כאשר אינדיבידואלים רבים רואים בכלבים אלה חיות מחמד אוהבות וחיבה.

רוטוויילר

רוטווילר

לפני שפיטבולים זכו להיות ידועים לשמצה ככלבים מסוכנים ביותר, רוטוויילרים החזיקו במוניטין של אחד הגזעים המסוכנים בעולם. כלבים אלה יכולים להגיע לגבהים של עד 62.5 ס”מ ולשקול 55 ק”ג או יותר תוך שמירה על בריאות טובה.

עם מבנה הגוף והמזג המרשים שלהם, רוטווילר מפגינים דפוס התנהגותי מובהק. הם מטבעם ידידותיים ומגוננים על בני ביתם, אך אינסטינקט מגן זה אינו מורחב למבקרים לא מוכרים. רוטוויילרים ידועים בכוחם, בנאמנותם ובטבעם המגן, מה שהופך אותם לאדירים בכל הנוגע להרתעת פולשים. למרות שהם בדרך כלל לא מהווים איום על המשפחה שלהם, הם יכולים להפגין אגרסיביות בולטת בהגנה על בעליהם.

במהלך אותה תקופה שהוזכרה קודם לכן לגבי פיטבולים, רוטוויילרים היו אחראים ל-45 התקפות קטלניות, שהיוו 10% מכלל ההתקפות הקטלניות שתועדו בארצות הברית במהלך פרק הזמן הזה. יתר על כן, לרוטוויילרים יש נשיכה חזקה להפליא שהם לא מהססים להשתמש בעת הצורך.

רועה גרמני

רועה גרמני

רועים גרמניים הם כלבי עבודה שהוכנסו לשימוש בצבאות ובכוחות משטרה בעשורים האחרונים. הסיבות לבחירה זו ברורות: אלו הם כלבים חזקים, אינטליגנטים, חזקים ומסוכנים שיכולים לגרום התקפות קטלניות על אנשים.

משקלו כ-40 ק”ג וגובהו מעל 61 ס”מ, גזע הרועה הגרמני מושלם בצמצום איומים אנושיים. הגידול הדור לכלבי עבודה הביא לכלי יעיל ביותר.

לרוע המזל, בכל הקשור לגזעי כלבים אגרסיביים, הרועים הגרמניים מצטיינים בתוקפנות ובטריטוריאליות, והם היו הגורם ל-20 מקרי מוות (כ-5% מכלל מקרי המוות של נשיכת כלבים) ולמספר רב של תקריות נשיכה לא קטלניות. היתרון היחיד, במקרה זה, היא שהגזע הזה הוא בעל יכולת אימון גבוהה.

למרות הנתונים האלה רועים גרמניים יכולים להיות כלבי משפחה נפלאים עם בעלים אחראי

בולדוג אמריקאי

בולדוג אמריקאי כלב

בניגוד לעמיתיהם הבריטים, הבולדוג האמריקאי הוא עדיין חיית עבודה רבת עוצמה שלא גדלה ככה לחוסר תועלת. נושקים לגובה של 66 סנטימטרים, הכלבים האלה מלאים בשרירים ויכולים לשקול מעל 45 ק”ג. הם כלבים גדולים וחזקים שמסוכנים מאוד כשהם תוקפים.

במהלך המחקר שנמשך 13 שנים, בולדוג אמריקאי היו אחראים ל-15 מקרי מוות, כ-3.5% מכלל ההתקפות הקטלניות. למרות שזה לא מספר גדול, זה משמעותי כשחושבים שגזע זה מוזכר לעתים רחוקות לצד כמה מהכלבים המסוכנים האחרים.

אל תטעו – לגזע הזה יש נשיכה חזקה ויכולת לקפוץ גבוה מספיק חזק  כדי להפיל מבוגר היישר על הגב.

בולמסטיף

בולמסטיף

מסורים, ערניים וחסרי פחד הם כולם מונחים שחלים על גזע הבולמסטיף, וזו הסיבה שאנשים מעריכים אותם כחיות מחמד. הם יגנו על הבית והחצר שלך, אבל אולי הם לא ייהנו מנוכחות של זרים, ויש לרסן את ההתנהגות הזו בגיל צעיר כדי למנוע התקפות.

למרות שהתקפות של בולמאסטיפים הן נדירות יחסית, העובדה היא שהכלבים האלה כל כך גדולים שכאשר הם כן תוקפים אדם או חיה אחרת, הנזק הוא חמור. הם יכולים להגיע ל-59 ק”ג ולעמוד בגובה 67.5 ס”מ או יותר.

כלבים אלה היו אחראים ל-3.2% מכל ההתקפות הקטלניות שהתרחשו במהלך 13 שנות המחקר, המייצגים רק 14 מקרי מוות. עם זאת, כשחושבים על הנדירות היחסית של בעל החיים בארה”ב, זה סימן שהכלב מסוכן.

האסקי סיבירי

האסקי סיבירי

האסקי סיבירי מוערכים בשל המראה דמוי הזאב שלהם. אתה לא צריך להיות מופתע יותר מדי לגלות שכלבים החולקים מראה עם חיות בר מתנהגים קצת כמוהם.

האסקי שימשו ככלבי מזחלות באזורים הקרים ביותר של קנדה וארצות הברית. למרות שהם שוקלים רק 27 ק”ג, הם חזקים לגודלם ובעלי חיים עצמאיים מאוד. לכלבים אלה מוטיבציה גבוהה לתפיסת טרף. רוב בעלי החיים הקטנים מהם, וגם בני אדם, יכולים להיראות להם כמו טרף.

במקרה הזה, האינסטינקטים שלהם להישרדות הם שמכניסים אותם לצרות הרבות ביותר. האסקי היו אחראים ל-3% מכל ההתקפות הקטלניות במחקר שציטטנו. למרות שבעלי חיים אלה ידידותיים רוב הזמן, ידוע שיש כלבים ספציפיים עם בעיות התוקפים ילדים ומבוגרים שמאתגרים אותם אפילו ללא היסטוריה של תוקפנות.

לברדור רטריבר

לברדור רטריבר

הלברדור רטריבר הוא כלב ציד שגודל לעבוד לצד בני אדם והוא יפתיע רבים ברשימה הזאת. הם כלבים גדולים למדי, במשקל של עד 36 ק”ג וגובהם כ-60 ס”מ. הלברדורים זוכים לעתים קרובות להערכה ככלבים ידידותיים למשפחה, והם מייצרים כלבי שמירה בשל אופיים האמין.

אז איך זה שלברדור הפך להיות אחראי ל-2.1% מכלל מקרי המוות במחקר? רוב הזמן, מאמינים שהלברדור מגן על הטריטוריה שלו או אפילו על האוכל שלו. לפעמים, בני אדם מכניסים בלי לשים את הכלב שלהם לפינה וגורמים לו להרגיש מאוים כשהם מתקנים את התנהגותו.

כך או כך, הלברדורים אינם בעלי חיים אגרסיביים במיוחד, אבל הם יכולים לנשוך קשות בני אדם.

בוקסר

כלב בוקסר

בוקסרים הם כלבים מעניינים מכיוון שהם בו זמנית מטומטמים להפליא מבחינת המראה שלהם, אבל הם גודלו להיות כלבי עבודה. לכלבים האלה יש הרבה אנרגיה, והם יכולים לשקול עד 36 ק”ג של שריר.

כאשר משלבים את היכולות הפיזיות שלהם עם האופי המגן שלהם, קל להבין מדוע בוקסר יכולים להיות כל כך מטרידים. אם מישהו שהכלב לא סומך עליו עושה משהו שהוא תופס כמאיים ליד הבעלים שלו, הכלב יכול לתקוף.

מתאגרפים גרמו רק ל-7 מקרי מוות בשנים האחרונות, אבל יש להם נטייה גם לנשיכות לא קטלניות. כמו גזעים מסוכנים אחרים, אתה צריך להשיג גזע זה רק אם אתה יודע איך לטפל ולאלף כלב.

דוברמן

דוברמן כלב

לפינצ’ר דוברמן יש מבנה אייקוני שניתן לזהות בקלות על ידי האוזניים הקצוצות, הגב הישר והמראה של עירנות מתמדת. בעלי חיים אלה שימשו ככלבי שמירה, עבודה שהם ביצעו כל כך טוב עד שהם הפכו כמעט לשם נרדף לעבודה, מלבד רועים גרמניים.

השם “פינצ’ר” מגיע ממונח גרמני המתייחס להרגל שלהם לתקוף ולנשוך טרף. זהו גזע נוסף שגדל במשך דורות כדי להפוך לכלבי התקפה מושלמים. זה לא צריך להיות כל הפתעה שהם מסוכנים למדי.

דוברמנים היו אחראים לכ-6 מקרי מוות בזמן המחקר וכן לאירועי נשיכה רבים. למרות שהוא אינו פורה במספר מקרי המוות כמו כלבים אחרים, הגזע מסוכן ומסוגל לגרום לפציעות חמורות. הם עומדים בין 60 ל 70 ס”מ בגובה ומשקלם של למעלה מ-36 קג.

אלסקן מלמוט

אלסקן מלמוט

לבסוף, יש לנו את האלסקן מאלמוט, כלב שדומה להפליא להאסקי הסיבירי. ההבדל העיקרי הוא שהמלמוט האלסקן גדול בהרבה מעמיתיהם חיי הזאבים. כלבים אלה יכולים לשקול כמעט 40 ק”ג ולעמוד בגובה 65 ס”מ, כך שהם די גדולים וחזקים.

הם גם אנרגטיים מאוד, והם אוהבים לקפוץ ולהסתבך. למרבה הצער, כלבים אלו אינם ידועים כמי שנכנעים לרצונות בעליהם, ולכן יש לאלף אותם היטב מגיל צעיר.

למרות שהם אחראים רק ל-4 מקרי מוות, האלסקן מאלמוט עדיין נמצא ברשימת הכלבים הכי המסוכנים בגלל הנשיכה העוצמתית שלהם ונכונותם להשתמש בו נגד אחרים

צ'או צ'או

צ'או צ'או

בעוד שהצ’או צ’או מזכיר דובון חביב וגדול, הוא גם כלב תקיפה הידוע בהרג מבוגרים וילדים. אכן, מבטים יכולים להטעות, שכן הכלב היה אחראי ליותר מ-238 התקפות בין השנים 1979 ו-1998. מתוך התקריות הללו, 40 מהתקיפות הובילו למוות, ו-37 מהקורבנות היו ילדים.

לכן הכלב, שמקורו בסין, נחשב לחיית מחמד בסיכון גבוה. בהתחשב בעובדה שהוא יכול לשקול עד 35 ק”ג, זה יכול להיות מסוכן ביותר אם הוא מרגיש  מפוחד או מאוים.

אקיטה

האקיטה הוא גזע גדול של כלבים שמקורו מיפן. הם ידועים כמאוד נאמנים ומגוננים על בעליהם, אבל הם יכולים גם להיות תוקפניים כלפי זרים. אקיטות הם כלבים חזקים מאוד, כך שאם הם תוקפים מישהו, התוצאות עלולות להיות הרסניות.

מה שהופך את הכלב למסוכן במיוחד הוא הלסת שלו. בגלל צורת הלסת, נשיכת הכלב עוצמתית במיוחד. כמו כן, לא ניתן לפתוח את הלסת אלא אם הכלב מחליט לשחרר אותה. לכן, אם הכלב נושך, זה יכול להיות קטלני או משנה חיים עבור חלק מהקורבנות.

לסיכום

כפי שאמרנו, אתה יכול ליצור קשר עם כלב כדי שיהיה אדיב ועוזר בבית שלך, אבל קשה להתעלם מהאינסטינקטים שלהם. כמו כן, גורמים אחרים יכולים לשחק תפקיד בשאלה האם הכלב צפוי לנשוך אותך או לא. אלו כוללים:

מין (סביר יותר לגברים לנשוך)
מעוקר או מסורס(כלבים לא מעוקרים או לא מסורסים הם יותר אגרסיביים וטריטוריאליים)
תוקפנות ליד גדר (אנשים ניגשים לכלבים שמגנים על בתיהם)
מתקרבים לכלבים לא מוכרים


כל אלה הם גורמים שיכולים להשפיע על תרחיש של נשיכת כלבים. למרות שזה עשוי להיות מפתה להסתכל על גזע הכלב כעל הסיבה היחידה שהוא תוקף מישהו, גם סיבות אחרות משפיעות.

גזעי הכלבים שמנינו כאן מסוכנים מספיק כדי שהבעלים צריכים לנקוט באמצעי זהירות נוספים, אבל זה לא אומר שהם מסוכנים מדי להחזיק. כל כלב הוא שונה, ולאלו שגדלו במסגרות מתאימות ולא נתונים לילדים סקרנים או לחיות מחמד אחרות יש סיכוי טוב להישאר שלווים לאורך כל חייהם.

ענבים לכלבים- אסור

מותר לתת ענבים לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
גמבה לכלבים מאמר

מותר לתת גמבה לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
קבלו את כל ההנחות והקופונים

5% הנחה למצטרפים חדשים על כל האתר!

*בעת ההרשמה את/ה מאשר/ת קבלת מבצעים ותכנים שיווקים

×
דילוג לתוכן