משלוחים חינם לכל הארץ מעל 200₪

055-671-1585

חתולים היפואלרגנים - כל הגזעים וכל המידע

חתולים היפואלרגנים כל הסוגים

התעטשות, עיניים נפוחות ומגרדות – כל מי שיש לו אלרגיה לחתול מפחד מהתסמינים הללו. אבל עבור חלקם, הרעיון שלעולם לא לחבק חתלתול חמוד משלהם נראה גרוע עוד יותר.

אם זה נשמע כמוך, ייתכן שאתה שואל את עצמך, “מהו החתול הטוב ביותר עבור מישהו עם אלרגיות?” אחרי הכל, תמיד מדברים על גזעי כלבים היפואלרגניים – מה עם גזעי חתולים היפואלרגניים?

למרות שאף גזע חתול אינו באמת היפואלרגני, אומרים שחלקם מייצרים פחות אלרגנים מאחרים. אבל מה גורם לאלרגיות לחתולים מלכתחילה? האם זה רק שיער חתול או משהו יותר? לפני שניכנס לגזעים ההיפואלרגניים הטובים ביותר, בואו נרד לתחתית השאלות הללו.

תוכן עניינים

מה גורם לאלרגיות חתול

על פי הקרן לאסטמה ואלרגיה של אמריקה (AAFA), עד שלושה מתוך 10 אנשים עם אלרגיות בארה”ב אלרגיים לחתולים או לכלבים. למעשה, אלרגיות לחתולים, מדווח AAFA, שכיחות בערך פי שניים מאלרגיות לכלבים.

טעות נפוצה היא שאלרגיה לחתולים נגרמת בעיקר מפרווה של חתול, אבל האשם האמיתי הוא חלבון שכל החתולים מייצרים בשם Fel d 1. החלבון הזה מקורו ברוק של החתול ומתפשט כשהם מטפחים את עצמם. Fel d 1 מופץ גם דרך קשקשים, כלומר עור מת, שעובר כאשר חתולים משירים.

לפיכך, תגובה אלרגית מתרחשת לא ממגע עם פרוות החתול עצמו, אלא מהחלבון שעל הפרווה. זו הסיבה שפחות פרווה לא תמיד אומרת פחות תגובה. זה גם מסביר מדוע אפילו ישיבה בבית של מישהו שיש לו חתול עשויה לעורר תגובה – אלרגנים לחתול יכולים להתקיים על רהיטים ובגדים ברגע שנשפכים מהגוף.

 

 האם קיימים גזעי חתולים היפואלרגנים?

אז אם כל החתולים מייצרים את החלבון Fel d 1, האם באמת יש דבר כזה גזע חתולים היפואלרגני? למורת רוחם של אוהבי חתולים מגרדים בכל מקום, התשובה היא לא.

עם זאת, על פי מחקר בכתב העת European Journal of Allergy and Clinical Immunology, ייצור Fel d 1 יכול להשתנות מאוד בין חתולים שונים. הוא מציין כי הוכח שחתולים זכרים מייצרים פי שלושה עד חמישה פחות Fel d 1 לאחר שהם סורסו וידוע שחתולות נקבות מייצרות פחות חלבון מאשר זכרים.

בקיצור, בעוד שאין דבר כזה חתולים נטולי אלרגנים או היפואלרגניים, אלו שנחשבים “היפואלרגניים” נחשבים לעתים קרובות כמייצרים פחות מחלבון Fel d 1; לכן, הם גורמים לפחות תסמיני אלרגיה.

בלינזי

מכונים לעתים קרובות “סיאמיים ארוכי שיער”, ידועים באינטליגנציה, בחברות והתאמתם למשקי בית עם ילדים וחיות מחמד אחרות.

 מקורותיהם נובעים ממוטציה גנטית בחתולים סיאמיים, וכתוצאה מכך הם ארוכי שיער. למרות פרוותם השופעת, הם משירים באופן מינימלי ומהווים בחירה טובה עבור אלו עם אלרגיות עקב ייצור נמוך יותר של חלבון Fel d 1.

חתול סיבירי

חתול סיבירי

חתולים סיביריים מתהדרים בפרווה משולשת הנהנית מהברשה שבועית. הם משירים באופן עונתי, והברשה יומית בזמנים אלו שומרת על הפרווה שלהם, במיוחד הפרווה התחתונה, בריאה ומפחיתה אלרגנים.

למרות פרוותם הארוכה,מחקרים מראים שהם עשויים לייצר פחות חלבון Fel d 1 מאשר גזעי חתולים אחרים.

חתול אוריינטלי

חתול אוריינטלי

אוריינטלי קצר שיער הם אידיאליים לסובלים מאלרגיה לחתולים בשל הפרווה הקצרה שלהם. הם חתולים היפואלרגניים, דברניים, פעילים ויוצאים, שנהנים ליצור קשרים הדוקים עם בני משפחה וחיות מחמד אחרות באמצעות משחק ואינטראקציה.

דבון רקס

דבון רקס

לדבון רקס יש שיער דק והוא משיר פחות מגזעי חתולים רבים אחרים. אתה יכול לנגב את הפרווה של החתול הזה כדי לעודד את התפשטות השמנים הטבעיים, אבל באופן כללי, חתולי דבון רקס לא ידרשו טיפול טיפוח רב כדי לשמור אותם נקיים.

לחתולים האלה יש הרבה אנרגיה והם אוהבים להשתמש בה.

קורניש רקס

קורניש רקס

לקורניש רקס יש פרווה מתולתלת היושבת קרוב לגופם. בדומה לדבון רקס, הפרווה הקצרה והדקה הזאת משירה באופן נמוך – לעתים קרובות הופכים אותם לסבילים יותר לאלה עם אלרגיות. 

קורניש רקס נוטה מראש להצטברות שמן בגלל אופי הפרווה שלהם, ולכן יהיה צורך לרחוץ אותם יותר מגזעים אחרים.

ג'וואניס

ג'וואניס

מקורם של הכלאה בין בלינזי ל-Colorpoint Shorthair, ג’וואניסי הם חתולים היפואלרגניים דמויי סיאמי הידועים בקוליותם. החתולים הפטפטנים האלה עשויים לדבר בחזרה כשמדברים איתם או להתחיל לשוחח בלי סיבה.

חתולים אלה הם חכמים ואתלטיים – הם קופצים מצוינים ואוהבים לנצל היטב את הסקרנות שלהם,

ספינקס חתול

ספינקס

למרות שחתול הספינקס חסר השיער הוא לעתים קרובות אחד הגזעים הראשונים שעולים בדעתם עבור הסובלים מאלרגיות בשל חוסר השיער שלהם, חתולים אלה אינם כה היפואלרגניים כפי שאתה חושב. 

כמו כל החתולים, ספינקס אכן מייצר קשקשים, אך ניתן למזער אותם על ידי רחצה תכופה – מה שגם עוזר למנוע הצטברות של שמן על העור שלהם.

חתול רוסי כחול

הרוסי הכחול, ניתנים לזיהוי לפי צבע הפרווה שלהם, עדינים, מלאי חיבה ושמחים לבלות זמן שקט לבד ועם משפחותיהם. חתולים אלה הם סתגלניים, אמפתיים ולפעמים קצת ביישנים.

לחתול רוסי כחול יש פרווה קצרה אך צפופה, והם עשויים להשיל מעט יותר מחלק מהגזעים ברשימה שלנו – אז אולי הם לא הבחירה הטובה ביותר אם יש לך אלרגיות רציניות

אוסיקט

האוסיקט הוא גזע חכם, אתלטי ובעל אנרגיה גבוהה. החתולים האלה יכולים להיות קצת תובעניים – הם יוצאים, פטפטנים ורוצים לשחק כל הזמן. למעשה, לחתול הזה יכול להיות טוב שיש עוד חתול או כלב בבית כדי להעסיק אותם. 

ענבים לכלבים- אסור

מותר לתת ענבים לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
גמבה לכלבים מאמר

מותר לתת גמבה לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
קבלו את כל ההנחות והקופונים

5% הנחה למצטרפים חדשים על כל האתר!

*בעת ההרשמה את/ה מאשר/ת קבלת מבצעים ותכנים שיווקים

×
דילוג לתוכן