משלוחים חינם לכל הארץ מעל 200₪

055-671-1585

כלב אוכל דשא - מה הסיבות?

כלב אוכל דשא

כלבים, חברינו הנאמנים, מותירים אותנו לעתים קרובות מבולבלים עם ההתנהגויות המוזרות שלהם. תעלומה אחת כזו היא הנטייה שלהם לאכול דשא. בעוד שבעלי כלבים רבים היו עדים להתנהגות זו בשלב מסוים, היא ממשיכה להעלות שאלות לגבי הסיבות הבסיסיות שלה, השלכות הבטיחות וכיצד לטפל בה. במאמר זה, נעמיק בנושא של כלב האוכל דשא.

תוכן עניינים

התעלומה של כלב אוכל דשא

צריכת דשא היא התנהגות שכיחה הנצפית אצל כלבים על פני גזעים וגילאים שונים. למרות היותם מבויתים במשך מאות שנים, חברינו הכלבים שומרים על כמה אינסטינקטים מאבותיהם הפראיים, ואכילת עשב היא אחד מהם. בואו נחקור את הסיבות מאחורי התנהגות זו.

 

אינסטינקטים טבעיים 

כלבים חולקים שושלת משותפת עם זאבים וכלבי בר אחרים, הצורכים חומר צמחי כחלק מהתזונה שלהם. בטבע, עשב הוא מקור מזון נפוץ לטורפים. לפיכך, כלב שאוכל דשא יכול להיות כביטוי של האינסטינקטים הראשוניים שלהם.

 

מחסור בתזונה או קלקול קיבה

תיאוריה אחרת מציעה שכלבים אוכלים דשא כדי להתמודד עם חוסרים תזונתיים או אי נוחות בבטן. הדשא עשוי לעזור לעורר הקאות, ולאפשר להם להוציא משהו שלא יושב טוב בבטן.

 

שעמום וחרדה

כלבים הם יצורים אינטליגנטיים, וכמו בני אדם, הם יכולים לחוות שעמום וחרדה. אכילת דשא עשויה להיות דרך עבורם להקל על מתח או פשוט לבדר את עצמם.

 

 זה פשוט טעים!

תאמינו או לא, יש כלבים שאוכלים דשא פשוט כי הם נהנים מהטעם. מכיוון שהדשא זמין בקלות בחללים חיצוניים, הם עשויים למצוא בו חטיף מפתה.

 

מחפש תשומת לב

כלבים הם יצורים תפיסתיים להפליא. הם עשויים לאכול דשא כדי למשוך את תשומת הלב של הבעלים שלהם, במיוחד אם הם שמים לב שתעלולי אכילת הדשא שלהם מובילים לאינטראקציות או לדאגה מצד בני לוויתם האנושיים.

 

סקרנות

גורים, במיוחד, חוקרים את העולם דרך הפה שלהם. אכילת דשא עשויה להיות חלק מהסקרנות הטבעית שלהם כשהם מקיימים אינטראקציה עם הסביבה שלהם.

האם זה בטוח כשכלב אוכל דשא?

כעת, לאחר שחקרנו כמה סיבות אפשריות להתנהגות זו, השאלה הבאה שעולה היא האם זה בטוח לכלבים לאכול דשא.

באופן כללי, צריכה מדי פעם של דשא אינה נחשבת כמזיקה לרוב הכלבים. עם זאת, יש לקחת בחשבון מספר גורמים:

חומרי הדברה וכימיקלים
כאשר כלבים צורכים דשא מדשאות שטופלו בחומרי הדברה או כימיקלים אחרים, זה יכול להוביל לבעיות בריאותיות. ודא תמיד שהדשא אליו יש לכלב שלך גישה נקי מחומרים מזיקים.

צמחים רעילים
צמחים מסוימים יכולים להיות רעילים לכלבים. אם הדשא שהכלב שלך אוכל מכיל את הצמחים המזיקים האלה, זה יכול להוות סיכונים בריאותיים חמורים.

דשנים
דשנים בשימוש בגינות עלולים להזיק אם נבלעים. הימנע מלאפשר לכלב שלך לאכול דשא מאזורים שטופלו לאחרונה בדשנים.

חסימות מעיים
בליעת כמויות גדולות של דשא עלולה להוביל לחסימות מעיים במקרים מסוימים. סביר יותר שזה יקרה כאשר כלבים אוכלים גבים ארוכים של דשא.

כדי להבטיח את בטיחות הכלב שלך, עקוב אחר צריכת הדשא שלו והתייעץ עם וטרינר אם אתה מבחין בהתנהגות חריגה או בעיות בריאותיות כלשהן.

שאלות ותשובות

ש: האם זה נורמלי שכלבים אוכלים דשא?

ת: כן, זה נורמלי יחסית שכלבים אוכלים דשא מדי פעם.

ש: האם אני צריך לדאוג אם הכלב שלי אוכל דשא באופן קבוע?

ת: צריכה מדי פעם של דשא היא בדרך כלל לא סיבה לדאגה. עם זאת, אם זה הופך להרגל קבוע, עדיף להתייעץ עם הווטרינר שלך.

ש: מדוע הכלב שלי מקיא לאחר אכילת דשא?

ת: כלבים עשויים להקיא לאחר אכילת דשא כדרך טבעית להקל על אי נוחות בבטן או לגרש משהו שהם לא יכלו לעכל.

קבלו את כל ההנחות והקופונים

5% הנחה למצטרפים חדשים על כל האתר!

*בעת ההרשמה את/ה מאשר/ת קבלת מבצעים ותכנים שיווקים

×
דילוג לתוכן