משלוחים חינם לכל הארץ מעל 200₪

055-671-1585

מותר לתת גמבה לכלבים?

גמבה לכלבים מאמר

אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים לאכול גמבות בבטחה וסביר להניח שהם ייהנו מהקראנץ’ המרענן של חתיכה מדי פעם! כל צבע של גמבה לכלב הוא בריא לחלוטין עבור הכלב שלך ליהנות במתינות, אבל גמבות אדומות הם הטובות ביותר, שכן יש להם את הערך התזונתי הגבוה ביותר.

תוכן עניינים

גמבה טובה לכלב?

כן, כלבים יכולים לאכול גמבות כחטיף בריא ודל קלוריות מדי פעם. הם אפילו מכילים יתרון תזונתי! כל עוד אתה מנקה אותם מראש ומסיר את הזרעים והליבה, גמבות יכולים להציע שורה של יתרונות בריאותיים לכלב שלך. אלו כוללים:

ויטמין A – תומך בראייה בריאה, בצמיחה ובמערכת החיסונית

ויטמין C – מפחית דלקות וסימני הזדקנות

ויטמין E – מסייע לפיתוח שרירים חזקים ובריאים

ויטמין B6 – מקדם תפקוד בריא של המוח וייצור תאי דם אדומים

ויטמין K – עוזר לשמור על עצמות ועיניים חזקות ובריאות

בטא-קרוטן – מקדם בריאות עיניים טובה, כמו גם עור ופרווה בריאים

זה נאמר, כמו בהרבה מזונות שבני אדם נהנים מהם בחופשיות, כלבים צריכים לאכול גמבות רק במתינות, ועדיף להכיר אותם לכלב לאט לאט למקרה שזה מפריע להם בבטן. הם יכולים ליהנות מכמה חתיכות פה ושם בתור פינוק מהנה ופריך, אבל זה לא מומלץ כחלק מרכזי בתזונה שלהם, מכיוון שכלבים לא צריכים הרבה ירקות כמונו.

 גם אם גמבה לכלבים בטוח בדרך כלל כשהם מוזנים בצורה נכונה, עליך לשאול את הוטרינר שלך אם הכלב שלך צריך לאכול אותם תחילה, מכיוון שייתכן שיש להם צרכים ספציפיים או הגבלות תזונתיות.

איזה סוג גמבה מתאים לכלב

כלבים יכולים לאכול גמבות מהזן המתוק, אבל אם אתם תוהים אם כלבים יכולים לאכול פלפל צ’ילי או פלפל חריף אחר, התשובה היא לא. חשוב שלעולם לא תיתן להם פלפלים חריפים, מכיוון שהם מכילים מרכיב פעיל בשם קפסאיצין, הגורם לתחושת החום והצריבה בעת האכילה – שלמעשה שם כדי למנוע מיונקים לאכול אותם.

 בעוד שאנו בני האדם נהנים באופן מוזר מהתחושה, לכלבים לא תהיה אותה הערכה כלפיה! פלפלים חריפים אינם רעילים לכלבים, אך סביר להניח שהכלב שלך יגורה מאוד מתחושת הצריבה, ויגרום לשיעול וקליטות, ואולי לבטן רעה ושלשולים. אם הכלב שלך אוכל פלפל חריף איכשהו, עליך לעקוב אחר תסמיני מחלה ולפנות לווטרינר שלך לייעוץ אם הם נראים לא טובים.

האם כלבים יכולים לאכול פלפלים צבעוניים?

כן, כלבים יכולים לאכול גמבה צהובה, גמבה ירוקה, גמבה כתומה וגמבה אדומה. כל הצבעים מציעים יתרונות בריאותיים, אבל לפלפלים האדומים יש את תכולת הוויטמינים והמינרלים הגבוהה ביותר מכיוון שהם נמצאים על הגפן זמן רב יותר. זה אומר שהם האפשרות הטובה ביותר להאכיל את הכלב שלך כדי לקצור את הערך התזונתי.

איך להאכיל גמבה לכלבים

כלבים יכולים לאכול גמבות מבושלות או רגילות, כל עוד לא מוסיפים שום תיבול או מבשלים אותם לצד מרכיבים כמו בצל או שום, שהם רעילים לכלבים. הזרעים של פלפל לא בהכרח מסוכנים לכלב שלך, אבל עדיף להסיר אותם יחד עם הליבה והגבעול אם אתה יכול, מכיוון שהם עלולים לגרום לבעיות עיכול ולקלקול קיבה במקרים מסוימים. 

מבחינת הצעות הגשה לגמבות, תוכלו להציע אותם לכלב שלכם בחתיכות- מבושלות או טבעיות – כפינוק בריא מדי פעם. לחלופין, אתה יכול להוסיף קצת פלפל קצוץ לארוחה הרגילה שלהם לתוספת תזונה, באותו האופן שבו כלבים יכולים לאכול תירס מתוק שפזר עליהם בארוחת הערב. לפעמים העור החיצוני של פלפל יכול להיות קצת קשה עבור הכלב שלך ללעוס ולעכל.

 במקרה זה, אתה יכול לנסות לאדות אותו כדי לרכך אותו. עבור כלבים קטנים יותר, ייתכן שתרצה גם לקצוץ אותו לחתיכות קטנות כדי להפוך אותו לקל יותר עבורם. אתה תמיד צריך לוודא שלכלב שלך יש גישה למים כאשר הוא אוכל גמבות, כמו גם כל מזון אחר, שכן זה עוזר לספיגת חומרים מזינים ומבטיח שהם לא ייכנסו לגרון.

האם כלבים יכולים לאכול פלפלים ללא בישול?

כן, כלבים יכולים לאכול פלפלים נאים וכלבים רבים מאוד נהנים מהפריכות שלהם. עם זאת, הם מעט קשים יותר ללעיסה ולעיכול מאשר פלפלים מבושלים או מחיתים, כך שאלו עשויות להיות אפשרויות הגשה טובות יותר. עצות דומות ניתנות לגבי האופן שבו כלבים יכולים לאכול ברוקולי, מכיוון שהגבעולים יכולים להיות קשים אם לא מבשלים אותם מראש, מה שעלול להוות סכנת חנק.

כמה גמבה כלב יכול לאכול

כלבים יכולים לאכול גמבות אדומות וגמבות מתוקות שונות כפינוק טבעי בריא מדי פעם. עבור כלבים קטנים יותר, בערך 1-3 חתיכות ביום זה בערך נכון. אם יש לך כלב גדול, הוא יכול לאכול עד חצי פלפל ביום, כל עוד הסרת את הליבה והזרעים. לכל יותר מזה יש פוטנציאל לגרום לקלקול קיבה. אם זו הפעם הראשונה שהם אוכלים פלפל, פשוט תן להם כמה פרוסות ותראה איך הם מגיבים לפני שמאכילים אותם שוב.

 אז מה פסק הדין הכולל? האם כלבים יכולים לאכול פלפל ירוק, פלפל צהוב ואפילו פלפל צ’ילי? בקיצור, כלבים יכולים לאכול גמבות אדומים וצבעים אחרים של גמבותנאים או מבושלים – במידה, כחטיף או מפזרים על האוכל שלהם. לעולם אל תיתן לכלב שלך פלפלים חריפים כגון ג’לפנוס או פלפל צ’ילי, מכיוון שהדבר עלול לגרום לקלקול קיבה וגירוי. גלה עוד על המזונות שכלבים לא יכולים לאכול כדי להימנע מלתת לכלב שלך כל דבר שיכול לגרום להם לא טוב.

ענבים לכלבים- אסור

מותר לתת ענבים לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
גמבה לכלבים מאמר

מותר לתת גמבה לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
קבלו את כל ההנחות והקופונים

5% הנחה למצטרפים חדשים על כל האתר!

*בעת ההרשמה את/ה מאשר/ת קבלת מבצעים ותכנים שיווקים

×
דילוג לתוכן