אקיטה יפני כל מה שצריך לדעת

אקיטה יפני

ארץ מקור

יפן

משקל ממוצע

34 – 50 ק”ג

גובה ממוצע

64 – 70 ס”מ  

רמת אנרגיה

בינונית

תוחלת חיים

10 -15 שנים

משפחה

כלבים גזעיים

האקיטה הוא גזע כלבים גדול וחזק שמקורו ביפן. הם ידועים בנאמנותם, האומץ והעצמאות שלהם. אקיטות הן בדרך כלל לבנות או חומות .

 יש להם שכבת פרווה כפולה עבה עמידה בפני מזג אוויר. הם גודלו במקור לצוד חיות גדולות, כגון דובים וחזירים. אקיטות שימשו גם ככלבי שמירה וזכו להערכה על נאמנותם ואומץ ליבם.

מראה חיצוני

האקיטה יפני הוא גזע אדיר ובטוח בעצמו, הידוע במראהו העוצמתי, ראשו הגדול ועיניו המשולשות הקטנות. הם משמשים כמגנים טבעיים והם נאמנים בצורה יוצאת דופן לבעליהם, ומפגינים חיבה רבה בתוך המשפחה. הגזע הזה הוא אמיץ ולא יסוג מאתגרים, למרות שהם בדרך כלל לא נובחים, לעתים קרובות הם מביעים את עצמם בנהמות ומילמולים משעשעים. בזמן שהם “מדברים” עם משפחתם, הם נוטים להיות שמורים ושקטים סביב זרים.

היסטוריה

לאקיטה, על שם מחוז אקיטה ביפן, יש היסטוריה עשירה החל משנות ה-1600. במקור שימש לשמירה על בני המלוכה היפניים ולצוד ציד גדול, גזע זה זכה לתהילה באמריקה הודות להלן קלר. קלר, המוערכת מאוד על ידי היפנים, הוצג בפניה האקיטה הנאמנה, האצ’יקו, במהלך ביקורה בשיבויו.

נאמנותו הבלתי מעורערת של האצ’יקו נגעה בקלר, והיא קיבלה גור אקיטה בשם קמיקזה-גו. למרות חייו הקצרים של קמיקזה בגלל תחושת הצער, קלר הוקיר אותו. לאחר מכן היא קיבלה כמתנה אצ אחיה של קמיקזה, קנזאן-גו, על ידי ממשלת יפן.

לאחר מלחמת העולם השנייה, אנשי שירות אמריקאים החזירו עוד אקיטות, מה שהוביל לאבולוציה של הגזע בארה”ב. תומאס בויד שיחק תפקיד מרכזי בהתפתחות זו. האקיטה האמריקאית הפכה לחזקה אך התמודדה עם התנגדות מצד אלו שדבקו בתקן היפני, מה שגרם לפילוג בקרב חובבי אקיטה.

בשנת 1972, ה-AKC הכיר במועדון אקיטה של אמריקה, אך החלוקה נמשכת. עם זאת, היבט אחד נותר ללא עוררין: הטבע חסר הפחד והנאמנות הבלתי מעורערת של האקיטה. זה הודגם כאשר אקיטה נבחר לגדל גור נמר סומטרני יתום בגן החיות של לונדון, והפגין את חוסר הפחד, הביטחון והמסירות של הגזע למשפחה.

אישיות

בעולם של כלבים, אקיטה יפני בולט כזן נועז ועצמאי. הם באופן טבעי זהירים בקרב זרים אך מסורים מאוד למשפחתם. אקיטות ידועות בחושיהם החדים, האינטליגנציה והאומץ. הם יכולים להיות קצת תוקפניים כלפי כלבים אחרים, במיוחד אלה מאותו המין, ולכן הם בדרך כלל מתאימים יותר להיות הכלב היחיד במשק הבית.

כשזה מגיע למשפחה האנושית שלהם, אקיטה יפני הם מלאי חיבה ונהנים להיות שובבים. הם אוהבים לסחוב צעצועים וחפצי בית עם הפה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הם אינם שותקים לחלוטין ועשויים להשמיע קולות כמו רטינות, נהמות, וכן, נביחות כאשר הם מרגישים שזה הכרחי. חשוב לציין כי לאקיטות יש אישיות חזקה ואינן הבחירה הטובה ביותר לבעלי כלבים הראשונים או לאלו ביישנים. הם דורשים בעלים שיכול לספק משמעת איתנה אך אוהבת.

פעילות גופנית חיונית לגזע זה, מכיוון שהם פעילים למדי. הם זקוקים להרבה פעילות גופנית כדי למנוע שעמום, וכתוצאה מכך, התנהגות הרסנית. לאקיטות יש אינסטינקט הגנה טבעי ויכולים להיות תוקפניים אם לא גדלים ומתאמנים כראוי. הכשרה וסוציאליזציה נכונה מגיל צעיר חיוניים. זכור שהאקיטה היפני יכול להיות עקשן, אז סבלנות היא המפתח כאשר מלמדים אותם נימוסים.

בריאות

דיספלזיה בירך: בעיה תורשתית שבה מפרק הירך אינו מתאים כראוי. כלבים מסוימים עשויים להראות כאב או צליעה ברגליהם האחוריות, בעוד שאחרים לא יראו תסמינים. דלקת פרקים יכולה להתפתח עם הגיל. אין לבצע רבייה עם כלבים עם דיספלזיה בירך; להבטיח בדיקת הורים.

הרחבת קיבה-נפחת (נפיחות): מסכנת חיים לכלבים גדולים בעלי חזה עמוק כמו אקיטה יפני, במיוחד אם הם אוכלים מהר, שותים הרבה ומתעמלים במרץ לאחר הארוחות. הבטן מתנפחת עם גזים, פיתולים ומונעת גיהוקים או הקאות. תשומת לב מיידית של הווטרינר חיונית אם אתה מבחין בבטן נפוחה, ריור מוגזם או נפיחה.

היפותירואידיזם: משפיע על בלוטת התריס, קשור לאפילפסיה, נשירת שיער, השמנת יתר, עייפות ובעיות עור. הטיפול כולל טיפול תרופתי ושינויים תזונתיים.

ניוון רשתית מתקדם (PRA): משפחה של מחלות עיניים המובילות להידרדרות הדרגתית של הרשתית. כלבים הופכים לעיוורי לילה ולבסוף מאבדים את הראייה בשעות היום. רבים מסתגלים היטב לראייה מוגבלת בסביבה מוכרת.

דלקת אדנית חלבית (SA): מצב גנטי מאתגר המבולבל לעתים קרובות עם תת פעילות של בלוטת התריס או אלרגיות. זה גורם לדלקת והרס של בלוטות החלב בעור, וכתוצאה מכך עור יבש וקשקשי ונשירת שיער, בעיקר על הראש, הצוואר והגב. במקרים חמורים עשויים להיות עור מעובה וריח. אבחון מצריך ביופסיית עור ודיון על אפשרויות הטיפול עם וטרינר.

טיפוח

שמירה על צרכי הטיפוח של אקיטה היא בדרך כלל ניתנת לניהול, אך היו מוכנים לאורח חיים שכולל נשירה אם תבחרו בגזע זה.

פרוות אקיטה נוטה לחדור לכל פינה, מרהיט ועד לבוש, ואפילו מופיעות בכלים ובארוחות שלכם. פרקי נשירה כבדים יותר מתרחשים כמה פעמים בשנה. הברשה שבועית תעזור להפחתת כמות השיער הנושר בחלל המגורים שלך תוך הבטחת פרווה מטופחת של האקיטה. למרות נטיות הטיפוח העצמי שלהם, אקיטה נהנים מאמבטיה כל שלושה חודשים או לפי הצורך.

גזירת ציפורניים צריכה להתרחש מדי חודש, וזה נבון לבצע בדיקות אוזניים שבועיות. היזהרו מלכלוך, אדמומיות או ריחות לא נעימים, שכן אלה עלולים להעיד על דלקת אוזניים. ניגוב קבוע של האוזניים עם צמר גפן לח ספוג במנקה אוזניים עדין ומאוזן pH עוזר למנוע בעיות כאלה.

אילוף

לפני אימוץ אקיטה יפני, חיוני להשקיע זמן במחקר כיצד לאמן את הגזע המסוים הזה. אקיטה לא מגיבים טוב לשיטות אימון קשות. אם האימון שלך מכבד, הכלב, בתורו, יכבד אותך. אבל היו מוכנים שהאימונים יקחו יותר זמן מאשר עם גזעים אחרים. למרות שהאקיטה אינטליגנטית ביותר, עקשנות היא חלק מהאישיות שלהם, שיכולה ומפריעה לאימון. התוצאות הטובות ביותר מגיעות מהכנת שיעורי בית רבים על איך לאלף לפני שאי פעם מביאים אקיטה הביתה. זה לא גזע למי שמוותר בקלות.

תזונה

צריכת המזון היומית המומלצת עבור אקיטה יפני צריכה להיות בטווח של 3 עד 5 כוסות מזון יבש באיכות גבוהה. עם זאת, חשוב לזכור שהכמות הספציפית שהכלב הבוגר שלך דורש תלויה בגורמים כמו גודלו, גילו, מבנה הגוף, חילוף החומרים ורמת הפעילות שלו. בדיוק כמו בני אדם, לכלבים יש צרכים תזונתיים ייחודיים, ולא כולם יצרכו את אותה כמות אוכל לכלבים. באופן טבעי, כלב פעיל מאוד ידרוש חלק גדול יותר בהשוואה לבן לוויה שיושב יותר.

פוסטים נוספים

ענבים לכלבים- אסור

מותר לתת ענבים לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
גמבה לכלבים מאמר

מותר לתת גמבה לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »