ג’ק ראסל

ג'ק ראסל טרייר

ארץ מקור

אנגליה

משקל ממוצע

4 – 6.8 ק”ג

גובה ממוצע

25 – 30 ס”מ  

רמת אנרגיה

גבוהה

תוחלת חיים

12-14 שנים

משפחה

טרייר

ג’ק ראסל טרייר הוא אופטימי, תוסס, סקרן וידידותי, פותח על ידי ה”ספורטינג פרסון” של אנגליה לשימוש בציד שועלים. הראסל טרייר המקסים נראה כמו צעצוע קטיפה שמתעורר לחיים אבל הוא טרייר עובד נלהב ובלתי נלאה. הבחורים הקטנים האלה אורזים המון אישיות לגוף קומפקטי ומלבני העומד בגובה של 25-30 ס”מ.

מראה חיצוני

לגזע הג’ק ראסל טרייר יש קסם שובה לב עם עיניו הערניות ואוזניו הנפולות החביבות. הכלב הקטן הזה עטוף בפרווה לבנה בעיקר עם כתמים חומים מקסימים.לג’ק ראסל יש זריזות מדהימה וזה כאילו הם נולדו עם מנה נוספת של אנרגיה, שכן הם תמיד מוכנים לרוץ ולרדוף, הם גם טובים כשומריםץ

כשאתה פוגש ג’ק ראסל טרייר, תבחין בתכונותיו הייחודיות. האוזניים שלהם קטנות ובצורת V, לעתים קרובות מתקפלות בנקודת האמצע, מה שמוסיף למשיכה המקסימה שלהן. הכלבים הקטנים הללו מתהדרים בעיניים ערניות בצורת שקדים עם קשתיות כהות ושולי עיניים שחורות בולטות המעניקות להם הבעה קשובה ואינטליגנטית. הפה שלהם מסתיים בחן עם אף דמוי כפתור, שצבעו שחור לחלוטין, ומשלים את תווי הפנים הייחודיים שלהם.

מבחינת תכונות פיזיות, ג’ק ראסל טרייר מגיע בגודל קומפקטי, הפרווה שלהם מגיעה בשלושה סוגים מובחנים: הפרווה החלקה, המאופיינת במרקם הקצר והשטוח שלו; הפרווה המחוספסת, המתהדרת בשכבה כפולה עם פרווה צפופה מתחת ופרווה חוטית מבחוץ. צבעם לבן ברובו, מעוטר בכתמים מקסימים של חום, שזוף או שחור, מפוזרים יפה על פני הזנב, הבטן. תכונות ייחודיות אלו הופכות את הג’ק ראסל טרייר לגזע אהוב וייחודי בקרב חובבי כלבים.

היסטוריה

לג’ק ראסל טרייר, גזע נמרץ וכריזמטי, יש היסטוריה שובת לב שראשיתה באנגליה של המאה ה-19. היא חייבת את קיומה לכומר ג’ון “ג’ק” ראסל, צייד שועלים נלהב וכומר בדארטמות’. הוא שאף ליצור את בן לוויה הציד האידיאלי – חסר פחד, זריז ואינטליגנטי.

תוכנית הגידול של הכומר ראסל החלה עם טרייר יוצא דופן בשם טראמפ, שתכונותיו של חוסר פחד ומהירות הפכו לבסיס הגזע. כלבים אלה גודלו במקור לציד שועלים, כאשר גודלם הקטן מאפשר להם לנווט במאורות שועלים ורגליהם החזקות מאפשרות מרדף בלתי פוסק. הם היו מיומנים ב”ללכת לקרקע”, לרדוף אחרי שועלים מתחת לאדמה ולהזהיר ציידים.

ככל שציד שועלים צבר פופולריות, ג’ק ראסל טרייר הפכו לכלבי עבודה מבוקשים. הם היו ידועים במוסר העבודה שלהם וביכולות הציד שלהם. ההכרה הרשמית כג’ק ראסל טרייר הגיעה במאה ה-20, והם עברו לחיות מחמד משפחתיות אהובות תוך שמירה על האנרגיה הגבוהה והאינסטינקטים של הציד שלהם.

כיום, ג’ק ראסל טרייר משגשגים כבני לוויה פעילים, מצטיינים בזריזות וספורט כלבים. האופי הנועז והבטוח שלהם, בשילוב עם אינטליגנציה, הופכים אותם לסתגלניים ואף מתאימים לעבודה טיפולית, ומביאים שמחה לאינספור משקי בית.

אישיות

הג’ק ראסל, זן קטן ומלא רוח, מקרין אנרגיה חסרת גבולות ואישיות תוססת, שנראה לעתים קרובות רודף בהתלהבות מעל גדרות וברחובות. גזע זה אינטליגנטי ללא ספק, אך אופיו בעל הרצון החזק יכול להציב אתגרי אימון. למרות שהוא בדרך כלל ידידותי עם אנשים, הוא עשוי להפגין תוקפנות כלפי בעלי חיים אחרים הדומים לטרף, כגון חתולים. 

מעורבות בסכסוכים עם כלבים גדולים יותר עלולה להיות מסוכנת, למרות התנהגותם חסרת הפחד. כדי לשמור על העניין שלהם, מומלץ לשמור על אימונים קצרים ומרתקים, שכן חזרות נוטות לאבד את תשומת הלב שלהם. 

ג’ק ראסל אידיאלי הוא חביב וידידותי, נטול ביישנות. כמו כל הכלבים, סוציאליזציה מוקדמת היא חשיבות עליונה עבור ג’ק ראסל, מה שמבטיח שהם הופכיםלכלבים בוגרים מאוזנים. זה כרוך בחשיפתם לאנשים מגוונים, למראות, לצלילים ולחוויות בשלבים מוקדמים.

כלב ג'ק ראסל

בריאות

ג’ק ראסל טרייר בדרך כלל בריאים, אבל כמו כל הגזעים, הם יכולים להיות מועדים למצבים בריאותיים ספציפיים. אמנם לא כל ג’ק ראסל יתקל בבעיות האלה, אבל חשוב ליידע אותך אם אתה שוקל את הגזע הזה. בעת רכישת גור, חיוני לחפש מגדל בעל מוניטין המספק אישורים בריאותיים לשני הוריו של הגור. אישורים אלה מוכיחים שהכלבים נבדקו ונמצאו נקיים מתנאים מסוימים. 

מכיוון שבעיות בריאות מסוימות עשויות לצוץ רק בבגרות, אישורי בריאות בדרך כלל אינם ניתנים לכלבים מתחת לגיל שנתיים. מגדל אחראי ימנע מגידול כלבים עד שיגיעו לגיל שנתיים או שלוש לפחות. מועדון ג’ק ראסל טרייר של אמריקה מקיים הנחיות מחמירות ואינו רושם כלבים עם פגמים תורשתיים; הם חייבים לעבור בדיקה וטרינרית ספציפית לפני שהם מתאימים לרישום.

טיפוח

הברשה שבועית מוכיחה את עצמה כדי להסיר פרווה נושרת עבור שני סוגי הפרווה, ומפחיתה את הצורך באמבטיות תכופות.  שמירה על הציפורניים שלהם עם קיצוץ פעם או פעמיים בחודש מבטיחה שהן לא יפיקו את צליל הנקישה הייחודי הזה על הרצפה.

שמירה על ציפורניים קצרות ומסודרות תורמת לרווחת כפות הרגליים ומונעת שריטות מקריות כאשר הג’ק ראסל שלך קופץ לקבל את פניך. יתרה מכך, מתן עדיפות להיגיינת השיניים על ידי צחצוח שיניים לפחות פעמיים או שלוש בשבוע הוא חיוני כדי להדוף הצטברות אבנית ומחלות חניכיים. לתוצאות מיטביות, צחצוח שיניים יומי מומלץ מאוד.

התחל לטפח ולטפל בג’ק ראסל שלך מגיל צעיר כדי שיכירו את התהליך בצורה חלקה. חשיפה מוקדמת זו מציבה את הבסיס לכלב שקל לטפח.

אילוף

התחלת אימון מוקדם עבור הג’ק ראסל טרייר שלך היא חיונית, אך זכור לא להתחיל מוקדם מדי; המגדל של הגור שלך לא צריך לאפשר לך לקחת את הגור הביתה לפני שהוא מגיע לגיל 8 שבועות. לבסס את עצמך כבן בית הדומיננטי זה חיוני, שכן אי-ביצוע עלול להוביל את הטרייר שלך לחשוב את עצמו כראש משק הבית – דבר שעדיף להימנע ממנו.

התחל באימון ממש מהרגע שהגור שלך מגיע הביתה. עקביות היא המפתח לאורך תהליך האימון; חוסר עקביות יכול לגרום לבלבול עבור הטרייר שלך. במידת האפשר, השתמש בטכניקות חיזוק חיוביות על ידי תגמול על התנהגות טובה והתעלמות מאלה שאינן רצויות. ההרשמה לשיעור ציות, כגון גן גורים, מסייעת ביצירת קשרים חברתיים עם הגור ומחזקת הכשרה חיונית.

ללמד את הטרייר שלך להקשיב לפקודות שלך יכול להיות מציל חיים. בנוסף, להקנות נימוסי מיטה טובים מההתחלה. אם הג’ק ראסל שלך נוהם עליך בזמן שהוא חולק את המיטה שלך, שקלו שהוא יישן במיטה שלו כמה לילות כדי להרתיע את ההתנהגות הדומיננטית הזו. ייתכן שתמצאו שימוש בשעון מתקתק במיטת הגור כדי לדמות את פעימות הלב של אמו מועיל בסיוע להסתגלותו לסביבה החדשה.

חשוב, לעולם אל תשאיר יותר משני ג’ק ראסל ללא השגחה באזור אחד, מכיוון שהם דורשים מנהיגות והגנה. באופן דומה, הימנעו מלהשאיר לבד גורים עם כלבים בוגרים שעלולים להתעייף מהמשחק הסוער שלהם.

תזונה

כאשר ג’ק ראסל שלך עדיין גור, אנו ממליצים לך להאכיל אותו 3-4 ארוחות ביום, בגלל הקיבה הקטנה יותר וחילוף החומרים המהיר יותר. ברגע שהם התפתחו למבוגרים, ג’ק ראסלס נוטה להסתדר מצוין בשתי ארוחות ביום; אחד בבוקר ואחד בערב.

ענבים לכלבים- אסור

מותר לתת ענבים לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
גמבה לכלבים מאמר

מותר לתת גמבה לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »