דוברמן

דוברמן סוג כלב

ארץ מקור

גרמניה

משקל ממוצע

40 – 45 ק”ג

גובה ממוצע

68 – 72 ס”מ

רמת אנרגיה

 גבוהה

תוחלת חיים

10-12 שנים

משפחה

כלבי שמירה

הדוברמן פינצ’ר של היום נראים שונה מהכלבים שהייתם רואים בין 1934 ל-1960, ויש הבדל גם באופי שלהם. דוברמנים פותחו בעיקר להגנה אישית, אבל הכלבים של היום מיועדים יותר לעבודה ולהיות בני לוויה. דוברמנים הפכו פופולריים בשנת 1939 כאשר הם שימשו במלחמת העולם השנייה ככלבי שמירה, ובין 1970 ל-1990, הם היו אחד מעשרת גזעי הכלבים המבוקשים והפופולריים ביותר בעולם.

מראה חיצוני

אי אפשר לטעות בדוברמן בשום דבר אחר. הגוף הדק, אתלטי ועוצמתי הוא מהמוכרים ביותר בעולם.

מבחינת גודל, הדוברמנים מתנשאים לגובה של יותר מ-60 ס”מ, כאשר נקבות הדוברמנים מגיעות בדרך כלל לגבהים של כ-66 ס”מ והדוברמנים הזכרים קרובים יותר ל-71 ס”מ. יש להם כמות ניכרת של שרירים על הגוף שלהם, מה שתורם למבנה הדק אך הכבד בצורה מטעה שלהם. זכרים יכולים לשקול עד כ-45 ק”ג, אם כי רוב הדוברמנים נופלים בטווח של 30-41 ק”ג.

כיאה לרקע שלהם באבטחה ואכיפת החוק, הדוברמנים תמיד מופיעים עם פרווה שחורה, אדומה, כחולה או כהה שלהם. גופם הרזה מציג בדרך כלל צבע אחיד, מדי פעם כולל סימנים חומים על עיניהם על הפה, וכפות רגליהם. העיניים שלהם כהות וחודרות.

בלידה, האוזניים של דוברמן רפויות באופן טבעי, והזנב שלהן יכול להגיע לאורך של כ-30 ס”מ. עם זאת, זה מסורתי לעגן את זנבו של דוברמן ולחתוך את האוזניים. תומכים טוענים כי חיתוך אוזניים משפר את יכולות זיהוי הקול שלהם ועיגון הזנב מונע פציעות בזנב במהלך העבודה.

 עם זאת, שתי השיטות שנויות במחלוקת, כאשר האיגוד האמריקאי לרפואה וטרינרית קבע כי הן מבוצעות בדרך כלל למטרות קוסמטיות וחסרות יתרונות בריאותיים מוכחים. יתר על כן, נהלים אלה יכולים להיות כואבים עבור הגורים. למעשה, מספר מדינות, כולל אוסטרליה, בריטניה ומדינות רבות באירופה, אסרו על עגינה קוסמטית של זנב וחיתוך אוזניים.

היסטוריה

סיפורו של הפינצ’ר דוברמן מתחיל בשנות ה-80 של המאה ה-19 עם לואי דוברמן, גובה מיסים ומגדל מגרמניה. הוא התכוון ליצור זן חדש של כלבי שמירה. דוברמן ערבב גזעי כלבים שונים כדי ליצור כלב חזק, חכם עם סיבולת. הגזעים המדויקים שבהם השתמש אינם מתועדים, אבל הדעה הרווחת היא ששני גזעים גרמניים, הרועה הגרמני הישן (שנפרד מהרועה הגרמני של היום) והפינצ’ר הגרמני, מילאו תפקידים משמעותיים. שני גזעים אלו נחשבים גם לאבות קדמונים של הרוטווילר והויימרנר.

ב-1894, עם מותו של דוברמן, קראה גרמניה לגזע על שמו, וקראה לו דוברמן-פינצ’ר. עם זאת, בשנות הארבעים של המאה הקודמת, חלק ה”פינצ’ר” ירד בגלל שהוא היה קשור לטריירים, שכבר לא ייצגו את הגזע. שינוי זה אומץ גם על ידי מדינות אחרות, מה שהפך את “דוברמן” לשם הנפוץ ברחבי העולם, למעט בצפון אמריקה, שם הוא עדיין מכונה “דוברמן פינצ’ר”.

לדוברמנים היה תפקיד בולט ככלבי צבא ומשטרה במחצית הראשונה של המאה ה-20. כיום, גזעים אחרים כמו רועים גרמניים, מלינואה בלגי ורועים הולנדים השתלטו על רבים מתפקידיהם הקודמים. המועדון האמריקאי לכלבנות זיהה את הגזע בשנת 1908, והוא נותר אחד הגזעים הפופולריים ביותר בארה”ב.

אישיות

איכויות האינטליגנציה, יכולת האימון והאומץ של הדוברמן גרמו לו למלא תפקידים רבים ושונים, מכלב משטרה או צבא ועד למגן משפחתי ולחבר. הדוברמן האידיאלי הוא אנרגטי, ערני, נחוש, וצייתן, לעולם לא ביישן או מרושע. כאשר הדוברמן אהוב, מתרועע ומאומן, אין בן לוויה נפלא יותר.

הדוברמן המושלם לא מגיע מוכן מהמגדל. כל כלב, נחמד ככל שיהיה, יכול לפתח רמות מגעילות של נביחות, חפירות, והתנהגויות לא רצויות אחרות אם הוא משועמם, לא מאומן או ללא השגחה.

התחל לאמן את גור הדוברמן שלך ביום שאתה מביא אותו הביתה. אפילו בגיל 8 שבועות בלבד, הוא מסוגל לספוג כל מה שאתה יכול ללמד אותו. לאחר שהגור שלך מעודכן בכל החיסונים הנדרשים, מומלץ להתחיל קורסי אילוף גורים או גן גורים כדי לעזור לו להתרועע.

דוברמן כלב

בריאות

לדוברמנים יכולים להיות בעיות בריאותיות, כמו:

קרדיומיופתיה: מצב לב המצריך בדיקות סדירות ואסור להרביע אותו.

אי יציבות צוואר החוליות (CVI): בעיה בצוואר שעלולה להוביל לחולשה או שיתוק בחלק האחורי. אין בדיקת סקר זמינה.

מחלת פון וילברנד: הפרעת דימום הניתנת לזיהוי באמצעות בדיקות דם. אסור לגדל כלבים עם זה.

מחלת אדיסון: הנגרמת על ידי בעיות בבלוטת יותרת הכליה, היא עלולה להוביל לתסמינים כמו חניכיים חיוורות והתקפים. טיפול תרופתי יכול לעזור אם מתגלה מוקדם.

מגדלים אחראיים מסננים את הנושאים הללו ומספקים אישורים להוריו ולסבים של הגור.  נפיחות היא דאגה נוספת, אז שימו לב לתסמינים כמו אי שקט והזלת ריר, ופנו לטיפול מיידי של וטרינר אם אתם מבחינים בהם.

טיפוח

הדוברמן פינצ’ר דורש רחצה וטיפוח קבועים. בן לוויה נבון זה יכול להתרחץ מדי שבוע עד כל שישה עד שמונה שבועות בהתאם לרמת הפעילות שלו ולאורח חייו. עם הפרווה הקצרה הזו, מומלץ רחצה קבוע כדי למזער נשירה ולשמירה על בריאות העור והפרווה תוך שמירה על המרקם הקשה. בחירת המוצרים הנכונים שיתאימו לצרכי חיית המחמד שלך חיונית להשגת תוצאות מיטביות.

מומלץ להבריש אותו לפחות פעם בשבוע כדי לשמור על פרווה בריאה ולהסיר פרווה נושרת

אילוף

היצמד לשגרה
דוברמנים משגשגים בשגרה, אז נסו לשמור על לוחות הזמנים שלכם ושלם עקביים. אימונים צריכים להיות באותה שעה בכל יום. אם אתה משבש את השגרה שלהם, אולי הם לא יהיו יותר מדי מרוצים מזה.

השתמש בחיזוק חיובי
דוברמנים מגיבים היטב לחיזוקים חיוביים, כמו פינוקים ושבחים, על התנהגות טובה. הימנע משיטות אימון קשות או מבוססות ענישה, שכן אלו עלולות להוביל לפחד ותוקפנות.

להתחיל מוקדם
התחל לאמן את הדוברמן שלך כשהם בסביבות גיל שישה שבועות בבית. המתן עד שהם יהיו בני ארבעה חודשים ועשו את הזריקות שלהם לפני שתיקח אותם לשיעורים מחוץ לאתר.

להבין את האישיות שלהם
דוברמנים ידועים בנאמנותם ובמסירותם לבעליהם. הם נקראים לעתים קרובות “כלבי סקוטש” כי הם אוהבים להישאר קרובים. הם כלבים של אדם אחד או משפחתי ויעשו הכל למען האנשים שלהם כל עוד ההוראות ברורות ועקביות. אימון נכון יתגמל אותך עם בן לוויה אוהב.

תזונה

בדרך כלל, דוברמן בוגר צורך כ-4 עד 7 כוסות מזון יבש לכלבים, בעוד גורי דוברמן דורשים בין 1 ל-7 כוסות בכל יום. דוברמנים מבוגרים, לעומת זאת, עשויים להזדקק לכמות פחותה של מזון.

מלבד מנת המזון או גודלו, הדרישות התזונתיות של הדוברמן משתנות גם הן ככל שהוא מזדקן. הסיבה לכך היא שלגור דוברמן ולמבוגר יש הבדלים בצרכים התזונתיים שלהם.

שימו לב כי דוברמנים עשויים לדרוש גם כמות שונה של מזון בהתאם לגודלם ורמת הפעילות שלהם.

ענבים לכלבים- אסור

מותר לתת ענבים לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
גמבה לכלבים מאמר

מותר לתת גמבה לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »