האסקי סיבירי

האסקי סיבירי כלב

ארץ מקור

סיביר

משקל ממוצע

16 – 27 ק”ג

גובה ממוצע

51- 58 ס”מ

רמת אנרגיה

גבוהה

תוחלת חיים

15 – 12 שנים

משפחה

גזעי

האסקי סיבירי הם יצורים שבאופן טבעי נמצאים בלהקות, הם משגשגים כשהם משולבים בדינמיקה משפחתית או קבוצתית. יש להם אופי חברתי חזק, נהנים מחברות אנושית ומפגינים אינטליגנציה חדה שגורמת להם להיות להוטים ללמוד.

מראה חיצוני

האסקי סיבירי מפגינים מראה מיוחד ושובה לב. הפרווה הכפולה שלהם, המורכבת מפרווה תחתונה רכה ומפרווה חיצונית טיפה גסה יותר, יש מגוון צבעים, משחור ואפור ועד גוון של אדום, מעוטרים לעתים קרובות בסימני פנים בולטים.

 התכונה הכובשת ביותר שלהם היא עיניהם בצורת שקד, שיכולות להיות כחולות, חומות או שילוב מדהים של שניהם, המכונה הטרוכרומיה. כלבים אלה מתאפיינים באוזניים משולשות בגודל בינוני העומדות זקוף וזנב דמוי פלומה נישא בחן על הגב. מבחינת גודל, האסקי הסיבירי הוא גזע בגודל בינוני, עם מידות הזכרים בדרך כלל בין 53 עד 61 ס”מ, והנקבות מעט קטנות יותר ב51 עד 56 ס”מ.

היסטוריה

מאמינים שההאסקי הסיבירי מקורו בקרב הצ’וקצ’י, שבט של נוודים סיבירים. בדיקות DNA מאשרות שהן בין גזעי הכלבים הוותיקים ביותר. הצ’וקצ’י השתמשו בכלבים כתחבורה מהירה וכבני לוויה משפחתיים. האסקי לעתים קרובות ישנו עם הילדים וסיפקו להם מיטות חמות ונוחות.

בשנת 1908 יובאו האסקי סיביריים לאלסקה ושימשו ככלבי מזחלות במהלך הבהלה לזהב. הם שימשו גם בהגרלות All-Alaska, מרוץ מזחלות כלבים של 408 מייל. הגזע המשיך לשגשג בצפון אמריקה, גם לאחר שהממשלה הסובייטית סגרה את הגבולות לסיביר בשנת 1930. למרות שההאסקי הסיבירי השתנה מעט מכלבי היסוד הסיביריים שלו, כלב המזחלות של צ’וקצ’י, הוא עדיין שומר על הרבה מהתכונות הנפלאות של אותו גזע .

אישיות

האסקי הסיבירי משגשגים במבנה להקה ודורשים מנהיג ברור. כשאתה מבסס את עצמך כמנהיג הלהקה האימון יהפוך לקל יותר, ותקבל כבוד מהכלב שלך. עם זאת, בדיקה מזדמנת של הסמכות שלך עשויה להתרחש, ולכן חיוני לא להיכנע לדחיקותם. במקום זאת,שמור על המנהיגות שלך באמצעות תקשורת עקבית של כללי יסוד, הימנעות מכל שימוש בכוח או תוקפנות.

דרך יעילה אחת לגבש את תפקיד המנהיגות שלך היא לגרום להאסקי שלך לחכות לארוחות. זה מציב אותך כשומר של משאבים יקרי ערך כמו אוכל, פינוקים וצעצועים. בשל רמות האנרגיה הגבוהות שלהם, האסקי עלול להפוך להרסני כאשר הוא משועמם או חסר פעילות גופנית. הם עשויים לעסוק בהתנהגות הרסנית בבית ובחוץ, אפילו ללעוס דרך חומרים בלתי צפויים כמו ריהוט. למרות שהם יכולים להיות שובבים, הם דורשים גירוי נפשי ופיזי הולם.

האסקי סיבירי הם כלבים חברותיים עם נטייה להראות את היכולות שלהם, אבל הם לא כלבי שמירה אידיאליים. הם לא נובחים הרבה אבל עלולים ליילל, מה שיכול להיות מתסכל עבור השכנים. בנוסף, הם אינם חושדים באופן טבעי כלפי זרים ונוטים להיות ידידותיים כלפי כולם. האסקי אינם מתאימים למגורים בדירה אלא אם כן מאומנים היטב.

כאשר שוקלים לאמץ האסקי, זכרו שהטמפרמנט מושפע מגנטיקה, אימון וסוציאליזציה. בחר גור עם מזג מאוזן, לא אגרסיבי מדי ולא ביישן יתר על המידה. מפגש עם ההורים וקרובי משפחה אחרים יכול לספק תובנות לגבי ההתנהגות הפוטנציאלית של הגור בזמן שהוא גדל. סוציאליזציה נכונה חיונית כדי להבטיח שההאסקי הסיבירי שלך יהפוך לכלב בוגר המתנהג היטב, שנחשף לאנשים, סביבות וחוויות שונות במהלך שנותיו הראשונות.

האסקי סיבירי

בריאות

האסקי סיבירי הם בדרך כלל כלבים בריאים עם תוחלת חיים של 12-14 שנים. עם זאת, הם יכולים להיות מועדים למצבים בריאותיים מסוימים. להלן מספר בעיות נפוצות שכדאי להיות מודע להן:

בעיות עיניים: האסקי עלול לפתח קטרקט, מה שעלול להוביל לעיוורון, אך לעתים קרובות ניתן לתקן אותו בניתוח. הם עשויים גם לחוות ניוון של הקרנית, עכירות של הקרנית שעלולה שלא להשפיע על הראייה. ניוון רשתית מתקדם (PRA) הוא מצב עיניים נוסף שעלול לגרום לעיוורון, אך מגדלים מוכרים מסננים אותו כדי למנוע את התרחשותו.

מחלת פון וילברנד (vWD): זוהי הפרעת דימום הנגרמת על ידי מחסור בחלבון קרישת דם. וטרינרים יכולים לבדוק את זה, ואם מאובחנים, ניתן לנקוט באמצעי זהירות כדי להימנע מתרופות שמפריעות לקרישה.

דיספלזיה של מפרק הירך: האסקי עלול לפתח דיספלזיה של מפרק הירך, מצב גנטי המשפיע על שקע הירך. התסמינים עשויים לכלול צליעה, קושי בקפיצה ואובדן שרירים. אפשרויות הטיפול כוללות ניהול משקל, תוספי מזון, תרופות או ניתוח.

מחסור באבץ: חלק מההאסקי עלול לסבול מדרמטוזיס המגיב לאבץ, זיהום עור הנובע מחוסר אבץ בתזונה שלהם. הווטרינר שלך יכול לרשום את תוספי האבץ הדרושים.

מחלת עור אוטואימונית: Pemphigus foliaceus היא מחלת עור שעלולה להשפיע על האסקי, בדרך כלל מתחילה בסביבות גיל 4 שנים. זה עלול לגרום לנשירת שיער ולבעיות עור. הטיפול עשוי לכלול מריחת קרם הגנה נטול אבץ על אזורים פגועים.

אפילפסיה: אפילפסיה, לרוב תורשתית, יכולה להתבטא בין גיל 3 חודשים ל-3 שנים. תרופות יכולות לעזור בניהול התקפים אצל האסקי מושפעים.

טיפוח

כאשר מאמצים האסקי סיבירי, חשוב לוודא שהשואב שלכם במצב תקין ולהתחייב לטיפוח קבוע. לכלבים אלו פרווה כפולה עם שיער באורך בינוני, הכולל פרווה עליונה ישרה ופרווה תחתונה רכה וצפופה. צפו לנשירה משמעותית, במיוחד במהלך האביב והסתיו כאשר הם “מחליפים” את הפרווה שלהם. בעוד שלגזע זה יש תחזוקה נמוכה יחסית, אלה באקלים קריר יותר נוטים להשיר פחות מאלה שבאזורים חמים יותר.

כדי להפחית  שיער נושר על הרהיטים שלך, הברישו את הפרווה של האסקי שלכם לפחות פעם בשבוע לאורך כל השנה, אפשר גם להגביר ליומי במהלך עונת הנשירה. האסקי סיבירי הם כלבים נקיים באופן טבעי ולעיתים רחוקות יש להם ריח חזק, ולכן אמבטיות לעיתים יחסית רחוקות אלא אם כן הם נכנסים למשהו לא נעים.

בעת הרחצה, השתמשו בשמפו לכלבים איכותי השומר על השמנים הטבעיים של העור והפרווה..צחצוח שיניים קבוע (2-3 פעמים בשבוע) מסייע במניעת מחלות חניכיים וריח רע מהפה. לבסוף, גזוז את הציפורניים שלהם כל 1-2 חודשים כדי למנוע שבירות כואבות ולהבטיח שהן לא ארוכות מדי, מכיוון שגזירת יתר עלולה לגרום לדימום.

אילוף

טיפים לאילוף האסקי סיבירי

שלב 1: הקמת היררכיה

האסקי סיבירי, שגודלו במקור ככלבי מזחלות, הם בעלי מנטליות להקה. זה חיוני לבסס מנהיגות ללא תוקפנות. שמרו על טון תקיף אך רגוע בעת מתן פקודות, ותמיד תגמלו את הציות שלהם.

שלב 2: הימנע מעונש

ענישה של הכלב שלך עלולה להזיק, מכיוון שהיא מספקת תשומת לב שהוא עשוי לחפש. במקום זאת, השתמש בטכניקות הסחת דעת כמו מחיאות כפיים כדי לנתב מחדש את התנהגותם.

שלב 3: דגש על חיזוק חיובי

אימון האסקי יעיל מסתמך על עקביות וחיזוק חיובי. התחל עם פקודות בסיסיות כמו “שב” או “הישאר”, תגמל את הכלב שלך בכל פעם שהוא מבצע. אימונים קצרים של 10-15 דקות עובדים בצורה הטובה ביותר, במיוחד עבור גורים אנרגטיים.

שלב 4: שקול אימון בכלוב אילוף

אימון כלוב, כאשר נעשה בצורה אנושית עם כלוב בגודל מתאים, מציע ביטחון להאסקי שלך. זה מסייע לאימון צרכים ושומר על בטיחותם כשאתה לא בבית.

שלב 65: שמור על עקביות

עקביות היא המפתח באילוף כלבים. ודא שכולם במשפחה פועלים לפי אותם כללים כדי לחזק את ההתנהגות הרצויה ביעילות.

תזונה

כמות יומית מומלצת: 1.5 עד 2 כוסות מזון יבש איכותי ביום, בחלוקה לשתי ארוחות. כשזה מגיע לזמני הארוחות, האסקי הסיבירי ידוע בתור כאלה הדורשים כמות קטנה יחסית של מזון לגודלם. ניתן לייחס תכונה זו למקורות הגזע, שכן הצ’וקצ’ים פיתחו את הכלבים הללו כדי למשוך עומס קל בקצב מהיר על פני מרחקים גדולים בטמפרטורות נמוכות על צריכת מזון קטנה ככל האפשר. הערה: כמה הכלב הבוגר שלך אוכל תלוי בגודלו, גילו, מבנה גופו, חילוף החומרים ורמת הפעילות שלו.

ענבים לכלבים- אסור

מותר לתת ענבים לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
גמבה לכלבים מאמר

מותר לתת גמבה לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »