וולש קורגי

וולש קורגי

ארץ מקור

ווילס

משקל ממוצע

10 – 13 ק”ג

גובה ממוצע

25 – 30 ס”מ

רמת אנרגיה

גבוהה

תוחלת חיים

14 – 12 שנים

משפחה

כלבי רועים

הפמברוק ולש קורגי, המכונה לעתים קרובות קורגי, הוא גזע קומפקטי וחזק עם גוף ארוך ורגליים קצרות. מקורם מוויילס, הם גודלו בתחילה עבור רעיית בקר וצאן. קורגי מוכרים באופיים החביב והשובב, מה שהופך אותם לבני לוויה משפחתיים מצוינים.

עם האינטליגנציה, הטבע המשעשע וכושר האילוף שלהם, אין זה מפתיע שהכלבים הללו נהנים מפופולריות ברחבי העולם. הם גם פעילים למדי ודורשים כמות ניכרת של פעילות גופנית.

מראה חיצוני

אלה הם כלבים נמוכים וחזקים: בגובה 30-25 ס”מ בלבד, משקלם מגיע עד  13 ק”ג לזכרים ו12 ק”ג לנקבות. הפרווה הכפולה בעובי הבינוני שלהם מגיעה בארבעה צבעים סטנדרטיים: שחור, חום, אדום או סייבל. תצטרך לוודא שהקורגי שלך מוברש באופן קבוע, אבל עדיין יש לצפות להרבה פרווה שנושרת – במיוחד במהלך נשירה עונתית באביב ובסתיו.

בעוד שחלק מהפמברוק ולש קורגי נולדים עם זנבות מפותלים באופן טבעי, רובם מעוגנים

למרות שהפמברוק וולש קורגי עשוי לשאת דמיון לקרדיגן וולש קורגי, שני גזעים אלה פותחו בנקודות שונות בהיסטוריה ויש להם מקורות ברורים. גזע הקרדיגן מבוגר משמעותית, ומתייחס לשורשיו לשושלת הטקל הגרמנית, שהגיעה לוויילס לצד הקלטים בסביבות שנת 1200 לפני הספירה.

 לעומת זאת, ניתן לקשר את הפמברוק ולשקורגי לשפיץ הנורדי ויש לו היסטוריה משנת 1000 לספירה, כשנכנס לוויילס עם הוויקינגים, כפי שנאמר על ידי מועדון הקרדיגן וולש קורגי של אמריקה. הבדל בולט אחד הוא המבנה המעט יותר משמעותי של הקרדיגן, במשקל של עד 17 ק”ג, והזנב הארוך, דמוי השועל, שנותר בדרך כלל ללא עגינה.

היסטוריה

הפמברוק ולש קורגי המזוהה עם המלכה אליזבת השנייה, הוא כלב רועים ארוך ונמוך, המאמינים שהוכנס לוויילס על ידי רועים וולשים. תפקידם העיקרי היה לרעת בקר ממקום למקום, משימה הדורשת חוסן וסיבולת ניכרת. 

הבקר שהם ניהלו היו בדרך כלל בקר קטן ומלא רוח, והמרחקים שהם כיסו יכלו להשתרע על פני מספר ימים. אל תטעו,וולש קורגי הם עובדים חרוצים! במקור נחשבו כגזע יחיד, הפמברוק והקרדיגן קורגי הובחנו רשמית והוכרו כגזעים נפרדים בשנת 1934.

אישיות

כלבים אלה מפגינים מסירות ואהבה בלתי מעורערת כלפי בעליהם, ומדי פעם יכולים להיראות מרוחקים למדי כלפי זרים. הם בדרך כלל צייתנים ומלאי אנרגיה, למרות קומתם הקטנה. חשוב להכיר בכך שיש לראות בהם כלבים גדולים יותר עם רגליים קצרות מאוד, ולא רק כקטנים.

נועזים, מוחצנים ומאופיינים בידידותם ובנאמנותם, הם מצטיינים ככלבי שמירה ערניים ומשגשגים במשקי בית פעילים. כדאי לזכור את המורשת שלהם כרועי בעלי חיים, מה שעלול להתבטא מדי פעם בנטייה לרעות קבוצות של אנשים, בעיקר ילדים.

קרדיגן ולש קורגי
קרדיגן ולש קורגי

בריאות

פמברוק ולש קורגי הם בדרך כלל כלבים בריאים, אבל כמו כל הגזעים, הם יכולים להיות רגישים למצבים בריאותיים ספציפיים

להלן סקירה כללית של כמה מהמצבים הבריאותיים שפמברוק קורגיס יכול להיות מועד אליהם:

דיספלזיה של מפרק הירך: מצב גנטי שבו עצם הירך אינה מתאימה למפרק הירך. זה יכול לגרום לכאב וצליעה ברגליים האחוריות ועלול להוביל לדלקת פרקים ככל שהכלב מזדקן.

קטרקט: מצב עיניים זה גורם לעכירות בעין, מה שמוביל לראייה לקויה, ועלול לדרוש הסרה כירורגית.

אסתניה עורית: מצב המשפיע על רקמת החיבור של העור, מה שהופך אותו לשביר ונוטה לחבלות.

ציסטינוריה: הפרשה מוגזמת של החלבון ציסטין בשתן, מה שיכול להעיד על היווצרות אבנים, המתרחשת בעיקר אצל גברים.

מיאלופתיה ניוונית (DM): ניוון מתקדם של אזור הגב התחתון של חוט השדרה, הגורם לחולשת רגל אחורית ושיתוק.

אפילפסיה: מצב נוירולוגי שעלול לגרום להתקפים, שעלולים להתבטא כהתנהגויות חריגות.

מחלת דיסק בין חולייתי: קורגי רגישים לפריצות דיסק בעמוד השדרה בגלל הגב הארוך שלהם, מה שמוביל לתסמינים כמו חולשה ושיתוק.

ניוון רשתית מתקדם (PRA): קבוצה של מחלות עיניים הגורמות לאובדן ראייה הדרגתי.

מחלת פון וילברנד: הפרעת דם המשפיעה על קרישה, המאופיינת בסימפטומים כמו דימום מהאף ודימום בחניכיים.

טיפוח

הפמברוק ולש קורגי מתהדר בפרווה באורך בינוני, ישרה ועמידה למים עם שכבה תחתית צפופה. שמירה על הפרווה שלהם זה תפקיד קל יחסית, הדורש רק כמות מינימלית של טיפוח. יש צורך בהברשה תקופתית כדי להסיר שיער נושר. במקרה שהם התלכלכו בבוץ, ברגע שהוא מתייבש, קל להסיר כל לכלוך מהפרווה שלהם.

מומלץ לצחצח שיניים ולהבריש את הפרווה שלהם פעם בשבוע לפחות.

אילוף

עם המוטיבציה הנכונה של פינוקים, צעצועים והזדמנות לרעות חפצים, הפמברוק קורגי יכול להיות כלב שכיף לעבוד איתו. נדרש חוש הומור ומבנה הגוף קצר הרגליים וארוך הגב שלהם ישלול פעילויות מסוימות, אבל יש להם מוח מעולה, שצריך להעסיק עם מגוון משחקי אימון ופאזלים.

תזונה

התזונה של הכלב שלך צריכה להיות בעלת איזון נכון של כל קבוצות התזונה העיקריות כולל אספקה מתמדת של מים. חשוב לערוך בדיקות קבועות של מצב הגוף של הפמברוק ולש קורגי שלך כדי להבטיח שהוא נשאר בכושר אידיאלי. מומלץ להאכיל אותו לפחות פעמיים ביום ובהתאם להנחיות ההאכלה של המזון המסוים שלו.

ענבים לכלבים- אסור

מותר לתת ענבים לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
גמבה לכלבים מאמר

מותר לתת גמבה לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »