טרייר רוסי שחור

טרייר רוסי 2שחור

ארץ מקור

רוסיה

משקל ממוצע

36 – 64 ק”ג

גובה ממוצע

66 – 71 ס”מ

רמת אנרגיה

גבוהה

תוחלת חיים

11 – 10 שנים

משפחה

כלבים גזעיים

היצורים השחורים והמדהימים הללו הן כלבי שמירה אינטליגנטים מאוד ובטוחים בעצמם ושלמעשה אינם טריירים אמיתיים. גזע חדש יחסית ועדיין גזע כלבים נדיר, הטרייר הרוסי השחור הוא כלב עבודה שיכול להגן על בית או עסק, לשחק עם ילדי המשפחה ולהצטיין בתחרויות וצייתנות.

מראה חיצוני

הטרייר הרוסי השחור הוא גזע חזק וגדול בעל מראה מרובע. יש להם גב ישר, רגליים קדמיות ישרות וכתפיים שריריות. רגליהם מכוסות ב-5 עד 10 סנטימטרים של שיער, כולל רגליים דמויות דוב עם רפידות שחורות קשוחות וציפורניים כהות ארוכות.

 יש להם ראש בצורה די משולשת עם גולגולת רחבה, שפם וזקן, התורמים למראה הלוע המרובע שלהם. האף שלהם גדול ושחור, ויש להם לסתות חזקות. עיניהם כהות בגודל בינוני  עם אוזניים משולשות המגיעות מצוואר שרירי.הפרווה העמידה למים שלהם מעט גסה, ויש להם הליכה מרשימה, הנראית קלילה ברגליהם.

היסטוריה

בתחילת שנות ה-40, הצבא הרוסי יזם את תוכנית הרבייה של כלביות הכוכב האדום כדי ליצור כלב המתאים לאקלים הקשה, הערנות והציות שלהם. הם התמודדו עם אתגרים בשל מחסור במלאי גזעי שנבע מאירועים היסטוריים. 

לאחר מלחמת העולם השנייה, תוכנית הגידול שלהם שגשגה כשמלאי שנאוצר ורוטוויילר איכותיים חזרו לרוסיה. באמצעות ניסויים וגידול סלקטיבי, הם פיתחו כלב חזק, אינטליגנטי ומסתגל, המשלב את התכונות הטובות ביותר ללא תוקפנות מיותרת.

 כלבים אלה שירתו את כוחות הביטחון הלאומי במעברי גבול, בתי כלא ומתקנים צבאיים. איגוד המגדלים הרוסי (DOSAAF) תיקן את מאפייני הגזע תוך שמירה על מצוינותו. במאי 1984, הגזע הוכר רשמית כטרייר רוסי שחור. ב-1 ביולי 2004, הפך לחבר מלא בקבוצת העבודה של מועדון הכלבנות האמריקאי.

אישיות

טרייר רוסי שחור ידוע באופיים הרגוע, הבטוח והאמיץ שלהם. לכלבים אלה מזג יציב במיוחד, משדרים ביטחון ושלווה. הם גודלו תחילה על ידי הצבא, הם בטוחים בעצמם, נאמנים ושמורים סביב אנשים לא מוכרים. תפקידם העיקרי כמגינים אומר שהיציבות הרגשית שלהם חיונית, מכיוון שהם עלולים להפוך למסוכנים בלעדיה.

כלבים אינטליגנטיים אלה מגיבים היטב לאילוף ומשגשגים כאשר נותנים להם מטרה. אימון מוקדם יכול לעזור לנהל כל נטייה להגנה יתרה. טרייר רוסי שחור מעריץ ילדים והם אפוטרופסים טבעיים במעגל שלהם. הם מתאימים ביותר ככלבי בית, משתוקקים להכללה במשפחה. הם דורשים תשומת לב והדרכה כמעט תמידית; אחרת, הם עלולים ליסוג.

מזגו של הכלב מושפע מגורמים שונים, כולל גנטיקה, אילוף וסוציאליזציה. גורים עם מזג טוב הם בדרך כלל סקרנים, שובבים ופתוחים לאינטראקציות עם אנשים. אמנם פגישה עם קרובי משפחה של הגור יכולה להציע תובנות, אך אין זו ערובה להתנהגותם העתידית.

כמו כל הכלבים, הטרייר הרוסי השחור יהנה מסוציאליזציה מוקדמת, הכוללת חשיפה לאנשים מגוונים, מראות, צלילים וחוויות במהלך נעוריהם. סוציאליזציה נכונה עוזרת להבטיח השגור שלך יתבגר לכלב המתנהג היטב.

טרייר רוסי שחור נוסף

בריאות

למרות שהם בריאים בדרך כלל, טרייר רוסי שחור, כמו כל הגזעים, יכול להיות רגיש לבעיות בריאותיות ספציפיות.

אלרגיות: רוסי שחור עלולים לפתח אלרגיות, כולל מזון, מגע ואלרגיות בשאיפה. הטיפול משתנה בהתאם לסוג ועשוי לכלול שינויים תזונתיים, תרופות והתאמות סביבתיות.

דיספלזיה של מפרק הירך: מצב תורשתי שבו עצם הירך לא משתלבת היטב במפרק הירך, מה שמוביל לכאב וצליעה פוטנציאליים. בדיקת רנטגן היא שיטת האבחון הסופית. דלקת פרקים יכולה להתפתח עם הזמן, ואין לגדל כלבים עם דיספלזיה בירך.

דיספלזיה במרפק: בדומה לדיספלזיה של מפרק הירך, מחלה ניוונית זו נובעת מהתפתחות מפרקים לא תקינה, המובילה לדלקת פרקים וצליעה. אפשרויות הטיפול כוללות ניתוח, ניהול משקל ותרופות.

ניוון רשתית מתקדם (PRA): קבוצה של מחלות עיניים הגורמות להידרדרות הדרגתית של הרשתית, וכתוצאה מכך עיוורון לילה, ובשלבים מתקדמים, אובדן ראייה בשעות היום. כלבים רבים שנפגעו מסתגלים היטב לסביבתם.

בדיקות וטרינר סדירות ומודעות למצבים אלה יכולים לעזור להבטיח את שלומו של הטרייר הרוסי השחור שלך.

טיפוח

הברשה מדי יום היא חובה עבור טרייר רוסי שחור – הם זקוקים לתחזוקה קבועה ותכופה כדי למנוע קשרים. כדי להבריש את הפרווה הזאת, תרצה מברשת חלקה יותר, מסרק פרווה תחתית ומסרק מתאים לנשירה. אתה יכול למצוא כל אחד מכלי הטיפוח האלה כאן. רוסי שחור לא משירים הרבה, אבל כלבים עם פרווה ארוכה יותר עשויים להשאיר גושים קטנים של שיער בכל מקום, אלא אם כן מברישים אותם באופן קבוע.

ניתן להשאיר את הגבות, השפם והזקן מבלי לספר אותם. טיפוח מקצועי הוא משימה מורכבת למדי, אבל אם בן לוויה שלך לא מביע נכונות, ניתן לספר את הפרווה פעמיים בשנה באופן קצוץ לניהול הגדילה.

אילוף

הטרייר רוסי השחור הוא כלב עבודה המגיב בצורה הטובה ביותר לאילוף נכון ועקבי. אתה צריך לכבד אותם אחרת הם לא יסבלו את הפקודה שלך. בלי אילוף נכון ועם חוסר הכשרה מוקדמת מספקת, רוסי שחור יכול בקלות להשתעמם ולהרוס, ובגודל כזה הם עלולים לגרום נזק ממשי. גזע זה עקשן לפעמים והוא צריך הכשרה איתנה ברגע שאתה מקבל אותם הביתה כדי שהם לא ינסו לבסס את עצמם כמנהיגי הלהקה.

תזונה

האכלת הכלב הבוגר שלך דורש גישה אישית. הכמות היומית המומלצת נופלת בדרך כלל בין 3 ל-4.5 כוסות מזון יבש באיכות גבוהה, מחולקת לשתי ארוחות. עם זאת, החלק הספציפי תלוי בגורמים כמו גודל, גיל, מבנה גוף, חילוף חומרים ורמת פעילות.

 לכלבים, כמו לאנשים, יש צרכים אינדיבידואליים, ולכן כלב פעיל מאוד ידרוש באופן טבעי יותר מאשר פעיל פחות. בנוסף, איכות המזון לכלבים חשובה; מזון פרימיום מציע הזנה טובה יותר, ומפחית את הכמות הדרושה כדי לשמור על הכלב שלך מרוצה ובריא.

ענבים לכלבים- אסור

מותר לתת ענבים לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
גמבה לכלבים מאמר

מותר לתת גמבה לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »