יורקשייר טרייר

יורקשייר טרייר

ארץ מקור

אנגליה

משקל ממוצע

2.5  – 4 ק”ג

גובה ממוצע

20 – 22 ס”מ

רמת אנרגיה

בינונית

תוחלת חיים

15 – 12 שנים

משפחה

טרייר

יורקשייר טרייר הוא כלב קטן בעל אופי תוסס. יש להם אופי נמרץ ואוהב, מה שהופך אותם לבני לוויה נפלאים עבור אנשים בכל גיל. ברחבי העולם, היורקשייר טרייר הם אחד מגזעי הטוי המועדפים ביותר, כשהם שובים את הלב של מעריצים רבים בנאמנותם הבלתי מעורערת לבעליהם, המראה החינני שלהם והתאמתם למגורים בדירות.

מראה חיצוני

יורקשייר טרייר, למרות גודלם הקטנטן, שופעים אנרגיה. הם מתענגים על זמן משחק והליכות קצרות, מה שהופך פעילות גופנית סדירה למרכיב חיוני בשמירה על רווחתם הפיזית והנפשית. האופי התוסס שלהם מבטיח שהם תמיד מוכנים לקצת כיף פעיל. 

בנוסף, אחד המאפיינים הייחודיים שלהם הוא הפרווה בעל המראה היוקרתי, המאופיין בתערובת בולטת של גוונים כחולים ושזופים, כולל גוף בצבע שחרחר עם סימני שיזוף מובהקים על הפנים, החזה, הרגליים והזנב. 

הכלבים המקסימים הללו שוקלים בדרך כלל בין 2.5 עד 4.5 ק”ג ועומדים בגובה עדין של כ-20 עד 22 ס”מ.

היסטוריה

במהלך המהפכה התעשייתית באנגליה, פועלים סקוטים היגרו ליורקשייר כדי לעבוד במכרות פחם, במפעלי טקסטיל ובמפעלים, והביאו איתם כלב הידוע כקלידסדייל טרייר או פייזלי טרייר, שהיה גדול יותר מהיורקשייר טרייר של היום. כלבים אלה שימשו ככל הנראה כלוכדי חולדות במפעלים וייתכן שהוצלבו עם גזעי טרייר אחרים. ה-Waterside Terrier עשוי היה לתרום גם להתפתחותו של יורקשייר טרייר, המאופיין בגודל קטן ובפרווה כחולה-אפור ארוכה. 

האדרספילד, יליד 1865, זכה לתהילה ככלב תצוגה ונחשב לאבותיו של יורקשייר טרייר המודרני. הגזע אימץ את שמו באופן רשמי בשנת 1870 בשל התפתחותו המשמעותית ביורקשייר. יורקשייר טרייר נרשמו לראשונה בספר ההרבעה של מועדון המלונה הבריטי בשנת 1874, ומועדון הגזע הראשון של יורקשייר טרייר באנגליה הוקם בשנת 1898.

הלידה המוקדמת ביותר שתועדה של יורקשייר טרייר בארה”ב הייתה בשנת 1872, והם החלו להתחרות בתערוכות כלבים כבר בשנת 1878, בהתחלה מסווגת לפי משקל – מתחת ל-2.2 ק”ג ו-2.2 ק”ג  ומעלה. עם הזמן, המציגים התייצבו על מחלקה אחת, עם משקל ממוצע שנע בין 2.5 ק”ג ל 4.5.

אישיות

אינטליגנטי ובטוח בעצמו, יורקשייר טרייר מהווה תערובת מקסימה של גודל קטן ואופי טרייר נמרץ. בתוך גזע זה, יש קשת רחבה של אישויות. חלקם מלאי אהבה ותוססים, מתענגים על ההזדמנות ללוות את בני האדם שלהם לאורך כל היום. אחרים מפגינים אופי שובב ויוצא, בוחנים בשקיקה את כל העומד בדרכם.

קביעת גבולות היא המפתח; יורקשייר מאומן היטב מהווה בן לוויה יוצא דופן. עם זאת, היזהרו מפינוק יתר, מכיוון שהוא עלול להוביל לאתגרים. התחלת האימון בשלב הגור מניבה תוצאות טובות יותר מאשר ניסיון לתקן התנהגויות מאוחר יותר.

 בדומה לכל הכלבים, סוציאליזציה מוקדמת היא חיונית עבור יורקשייר טרייר, הכוללת חשיפה לאנשים, סביבות, צלילים ומפגשים שונים במהלך נעוריהם. סוציאליזציה זו מוודאת התפתחות של יורקשייר ידידותי ואוהב.

יורקשייר טרייר כלב

בריאות

יורקשייר טרייר עשוי להיות מועד לבעיות בריאותיות שונות, כגון:

לוקסציה של הפיקה:  מצב זה משפיע על יישור הפיקה  ועלול להוביל לצליעה ודלקת פרקים. עשוי לדרוש התערבות כירורגית במקרים חמורים.

ניוון רשתית פרוגרסיבי (PRA): הפרעת עיניים ניוונית זו עלולה להוביל לעיוורון הדרגתי ויש לעקוב אחריה על ידי רופאי עיניים וטרינרים לצורך גילוי מוקדם.

שאנט פורטוסיסטמי (PSS): זרימת דם לא תקינה בין הכבד לגוף יכולה לגרום לבעיות שונות, עם סימנים כמו חריגות התנהגותיות, חוסר תיאבון ועוד. ניתוח מתקן וניהול תזונתי יכולים להועיל.

היפוגליקמיה: יורקשיירים, במיוחד בתור גורים, יכולים לחוות רמת סוכר נמוכה בדם כאשר הם לחוצים. התסמינים כוללים חולשה, בלבול והתקפים. התייעץ עם הווטרינר שלך לאפשרויות מניעה וטיפול.

קנה נשימה: קנה הנשימה, הנושא אוויר לריאות, יכול להתמוטט בקלות ולעתים קרובות מוביל לשיעול כרוני ויבש. זה יכול להיות מנוהל באמצעים תהליכים רפואיים או כירורגיים.

התעטשות הפוכה: זהו מצב פחות חמור שנמשך רק לזמן קצר. זה יכול להיות מופעל על ידי התרגשות או גירוי. ליטוף גרון עדין יכול לעזור להקל עליו.

טיפוח

יורקשייר טרייר מציגים פרווה ארוכה, ישרה עם מקרם משי שיכולה להגיע עד הקרקע בכלבי תצוגה. הפרווה שלהם משירה בצורה מינימלית. גורים נולדים שחורים אך מפתחים בהדרגה את הפרווה הכחלחלה והשזוף הייחודית, בדרך כלל לאחר שנה. השיער מגב לזנב הוא בצבע כחול פלדה כהה עם ברק כחלחל כאשר הוא מואר.

 

הראש הוא זהב בהיר, עם שורשים כהים יותר על השערות השזופות. השיזוף בראש אינו משתרע מעבר לאוזניים, ואין שערות שחורות מעורבבות. פרווה שזופה נמצאת גם על הרגליים אך אינה מגיעה אל מעל המרפקים.

הפרווה של היורקשייר נוטה להתבהר עם הגיל, ושינויים הורמונליים יכולים להשפיע על הצבע. טיפוח השיער הארוך שלהם הוא התחייבות, ולכן הברשה יומית היא חיונית למניעת קשרים. טיפול שיניים הוא חיוני מכיוון שישי להם נטייה להצטברות אבנית ואובדן שיניים. בדיקות אוזניים סדירות הכרחיות למניעת זיהומים.

רחצה פעם בשבוע שומרת על פרווה מבריקה. בעת הייבוש, השתמש במרכך במהלך ההברשה. גזוז ציפורניים לאחר כל אמבטיה כדי למנוע אי נוחות. זכור, לעולם אל תבריש פרווה יבשה או מלוכלכת כדי למנוע שבירת שיער. כמו כן, שמרו על השיער בחלק העליון של הראש והוסיפו קשת לגימור מסוגנן.

אילוף

יורקשייר טרייר, למרות שהוא פופולרי, עשוי להתמודד עם אתגרי אימון, כולל:

חרדה: כלבים קטנים אלה יכולים להפגין פרידה וחרדה חברתית, מה שמפריע לאילוף שלהם. פנה לעזרה מקצועית בנושאי אימון הקשורים לחרדה.

היפראקטיביות: לגורים יש אנרגיה בשפע, מה שהופך את האימון לאתגר. שלבו גירוי נפשי ופיזי דרך הליכות ומשחק.

שלפוחיות קטנות: ליורקשייר יש שלפוחית זעירהוייתכן שיידרשו הפסקות לשירותים במהלך האימון. השתמש בפדים לכלב כדי לנהל תאונות בתוך הבית.

טווחי קשב קצרים: לגורי יורקשייר, כמו לאחרים, יש טווחי קשב קצרים. שמור על מפגשי אימון קצרים, ללא הסחות דעת וחזור על שלבים מרכזיים.

טיפים לאימון יורקשייר טרייר:

היו סבלניים וחרוצים: הם זקוקים לחזרה ולמפגשי אימון קצרים וממוקדים כדי לשמור מידע. קח הפסקות.

השתמש בחיזוק חיובי: תגמל התנהגות טובה עם פינוקים, חיבה וזמן משחק. שקול אימון קליקים כדי לסמן פעולות חיוביות.

איך לאמן יורקשייר:

אילוף צרכים: התחל באימון בית, תגמל עשיית צרכים בחוץ ושימוש בפדים לגורים בתוך הבית.

אילוף כלוב: שקול אימון בכלוב כדי לעודד התנהגות טובה ואימוני בית.

אימון רצועה: למד נימוסי רצועה כדי לרסן משיכה במהלך ההליכה.

פקודות בסיסיות: למדו פקודות כמו “בוא”, “שב”, “עקב” ו”שכב” עם פינוקים.

נהל נביחות: התייחס להרגלי נביחות באמצעות הסחת דעת וחיזוקים חיוביים.

עזרה מקצועית: מאלף כלבים יכול להציע הדרכה לאילוף ציות ובעיות התנהגות.

תזונה

צריכת המזון היומית המומלצת עבור היורקשייר שלך היא בדרך כלל 1/2 עד 3/4 כוס מזון יבש באיכות גבוהה, המחולקת לשתי ארוחות. חשוב לציין שדרישות המזון של כלב בוגר תלויות בגורמים כמו גודל, גיל, חילוף חומרים ורמת פעילות, בדיוק כמו אצל אנשים. כלבים פעילים יותר ידרשו יותר מזון מאשר פחות פעילים. גם איכות המזון לכלבים חשובה; מזון איכותי יותר מספק יותר הזנה, דורש מנות קטנות יותר.

ענבים לכלבים- אסור

מותר לתת ענבים לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
גמבה לכלבים מאמר

מותר לתת גמבה לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »