ניופאונדלנד

ניופאונדלנד כלב

ארץ מקור

קנדה

משקל ממוצע

45 – 68 ק”ג

גובה ממוצע

63 – 73 ס”מ

רמת אנרגיה

בינונית

תוחלת חיים

10 – 8 שנים

משפחה

כלבי עבודה

כלב ניופאונדלנד, מגיע מקנדה והוא גזע מלכותי גדול. המראה הבולט שלהם מסומן על ידי פרווה עם נפח וקומה מרשימה. כלבים אלה מתהדרים בהיסטוריה עשירה והם ידועים בזכות כישורי הצלת המים המדהימים שלהם.

תכונה בולטת של ניופאונדלנד היא כפות הרגליים שלהם, אשר בשילוב עם יכולת השחייה החזקה שלהן, הופכת אותם לשחיינים יוצאי דופן. יש להם אינסטינקט מולד וכישרון להצלת מים, מה שהופך אותם לבחירה מועדפת למשימות הצלה והצלה ימית. יכולת הריאות ומבנה הגוף השרירי שלהם מאפשרים להם לצוף ללא מאמץ ולסייע בהצלת חיים.

אייקון כלב

מראה חיצוני

כלב ניופאונדלנד ניתן לזיהוי בקלות על ידי המראה המרשים שלו. כלבים אלה גדולים, כאשר זכרים מגיעים בדרך כלל לגובה של 71 ס”מ או יותר, בעוד הנקבות קטנות מעט יותר. יש להם שכבה כפולה, הכוללת שכבה חיצונית גסה וארוכה במקצת ופרווה תחתית רכה וצפופה, המציעה תכונות עמידות במים. 

הפרווה שלהם מגיעה במגוון צבעים, כולל שחור, חום, אפור ולנדסיר (לבן עם סימנים שחורים). ראשם רחב, כוללים עיניים חומות כהות אקספרסיביות ואוזניים קטנות ומשולשות. מבנה הפנים שלהם מסומן על ידי לוע חזק ומרובע עם אף שחור. 

לניופאונדלנד צוואר חזק ושרירי, בחזה עמוק ורחב וגוף בעל פרופורציות טובות וחזק. כפות הרגליים המיוחדות שלהן מקלות על השחייה, והן מפגינות הליכה יציבה ויעילה. למרות מבנה הגוף המרשים שלהם, כלבים אלה ידועים בביטוי העדין והאדיב שלהם, המשקף את מזגם המתוק. ראוי לציין כי ניופאונדלנד בודדים עשויים להפגין שינויים קלים במראה על סמך גורמים כמו גיל, מין וצבע הפרווה.

היסטוריה אייקון

היסטוריה

לגזע הניופאונדלנד, המקושר למחוז עם אותו שם בקנדה ולקהילת הדייגים, יש מקורות מסתוריים, עם תיאוריות הכוללות הכלאה עם המסטיף הטיבטי והזאב השחור האמריקאי או הכלאה עם כלבים ויקינגים. עם זאת, סיפורי המקור הללו נותרים לא מאומתים.

בסוף המאה ה-18, הבוטנאי האנגלי סר ג’וזף בנקס רכש כלבי ניופאונדלנד, וב-1775 קרא להם ג’ורג’ קרטרייט. הגזע עמד בפני איום בשנות ה-80 של המאה ה-19 עקב הגבלות ממשלתיות בקנדה. סר אדווין לנדסיר, הידוע בציוריו בנושא ניופאונדלנד, תרם לתחייתו של הגזע. גזע ניופאונדלנד הוכר רשמית באנגליה בשנת 1860, נרשם במועדון הכלבנות האמריקאי בשנת 1879, וראה את האלוף אמריקאי הראשון שלו בשנת 1883.

אישיות

הניופאונדלנד משדר טבע עדין ומלא אהבה, הדומה לדובון גדול שניתן לחבק. ידועים באהבתם לילדים, באינטליגנציה גבוהה וברצון העז לרצות את משפחתם, הם באמת משגשגים בחברת יקיריהם ואין להשאירם לבד לתקופות ממושכות או מבודדות בחצר אחורית או בכלבייה.

כמו כל הכלבים, סוציאליזציה מוקדמת היא חיונית עבור ניופאונדלנד. היכרותם עם אנשים, סביבות, צלילים וחוויות שונות מגיל צעיר עוזרת לעצב אותם לבני לוויה טובים ובטוחים בעצמם. חשיפת גור ניופאונדלנד לגורים אחרים היא דרך מצוינת להתחיל את מסע החברות שלהם. הזמנת מבקרים באופן קבוע, ביקורים בפארקים שוקקים, חנויות ידידותיות לכלבים, וטיולים נינוחים כדי לפגוש שכנים ולשפר עוד יותר את כישוריהם החברתיים.

ניופאונדלנד
אייקון בריאות

בריאות

כמה דאגות בריאותיות נפוצות עבור ניופאונדלנד כוללות:

מחלת אדיסון: מצב המשפיע על בלוטת יותרת הכליה, המוביל לתסמינים כמו הקאות, עייפות והלם. האבחנה מחייבת בדיקות רפואיות.

קטרקט: כתמים עכורים בעדשת העין, שאותם יש לבדוק באופן קבוע על ידי רופא עיניים וטרינר, והסרה כירורגית עשויה להיות אופציה.

עין דובדבן: נפיחות של בלוטת העפעף השלישי, הדורשת בדרך כלל תיקון כירורגי.

Stenosis של אבי העורקים תת-סתמי: מצב לב עם קשר צר בין החדר השמאלי לאבי העורקים, המחייב הערכה וטרינרית.

אפילפסיה: ניופאונדלנדים יכולים לרשת אפילפסיה, ולגרום להתקפים. אבחון וטיפול חיוניים.

דיספלזיה של מפרק הירך: מצב תורשתי שבו עצם הירך לא משתלבת היטב במפרק הירך, ולעתים קרובות מצריך בדיקה והימנעות מגידול כלבים שנפגעו.

דיספלזיה במרפק: מצב תורשתי במפרק שעלול לגרום לצליעה, עם אפשרויות טיפול כגון ניתוח.

תת פעילות של בלוטת התריס: משפיעה על בלוטת התריס, היא עלולה להוביל לתסמינים שונים, כולל אפילפסיה, השמנת יתר ובעיות עור, המטופלים בתרופות ובניהול תזונתי.

ציסטינוריה: הפרעה תורשתית המובילה לאבנים בדרכי השתן, אותה ניתן למנוע באמצעות תרופות ובדיקות גנטיות.

סרטן: ניופאונדלנדים רגישים לסוגים שונים של סרטן, מה שמצריך גילוי מוקדם ואפשרויות טיפול שונות.

פיתול קיבה (נפיחות): מצב מסכן חיים הדורש טיפול וטרינרי מיידי, המאופיין בבטן מפותלת ומתנפחת.

קרע ברצועה צולבת קדמית: פציעה נפוצה בברך, עם טיפול שנע ממנוחה וטיפול תרופתי ועד ניתוח.

טיפוח אייקון

טיפוח

תחזוקה נכונה של הפרווה של ניופאונדלנד שלך כרוכה בהברשה פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע, ויש לבצע רחצה כל חודש עד חודשיים. טיפוח יכול להיות מאתגר, ולכן בעלים רבים בוחרים בספרים מקצועיים, אך הברשה רגילה נשארת שגרה חיונית.

ניופאונדלנד, כמו כלבים אחרים עם פרווה רכה, נוטים לצבור לכלוך בקלות, וכתוצאה מכך כפות בוציות, עלים, כתמים וצואה אחורית. גיזוז ציפורניים חודשי כדי למנוע קרעים כואבים ובעיות אחרות. אם לא נוח לך לעשות זאת בעצמך, עדיף לפנות לעזרה מווטרינר או מעצב כדי למנוע חיתוך מהיר של הציפורן וגרימת דימום.

בדיקות אוזניים שבועיות חיוניות כדי לזהות כל אדמומיות, ריחות או סימני זיהום. השתמש במנקה אוזניים עדין ומאוזן pH על צמר גפן כדי לנקות את האוזן החיצונית מבלי להכניס דבר לתעלת האוזן.

אייקון אילוף

אילוף

הניופאונדלנד הוא כלב גדול שדורש מקום ויהיה מאושר יותר בסביבה מרווחת יותר מאשר בדירה קטנה. למרות שיש להם התנהגות רגועה, הם עדיין זקוקים לפעילות גופנית קבועה ולגירוי נפשי.

 עיסוק באילוף וספורט כלבים יכול להיות דרך אידיאלית לתעל את יכולות העבודה שלהם. האימון צריך להתחיל ברגע שאתה מביא את הגור ניופאונדלנד שלך הביתה. הם בדרך כלל להוטים לרצות, מה שהופך את האימון לקל יחסית.

אוכל אייקון

תזונה

מומלץ לספק 4 עד 5 כוסות מזון יבש איכותי ליום, בחלוקה לשתי ארוחות. לגורי ניופאונדלנד צריכה להיות תזונה שתומכת בצמיחה איטית ויציבה, עם 22 עד 24 אחוז חלבון ו-12 עד 15 אחוז שומן. בקרת מנות חשובה, לכן מומלץ למדוד את המזון ולהאכיל אותם פעמיים ביום במקום להשאיר אותו בחוץ ברציפות. 

דרישות המזון של כל כלב משתנות בהתאם לגורמים כמו גודל, גיל, חילוף חומרים ורמת פעילות. ייתכן שיהיה צורך בהתאמות למזון ולפעילות גופנית אם מתעוררות בעיות משקל.

ענבים לכלבים- אסור

מותר לתת ענבים לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
גמבה לכלבים מאמר

מותר לתת גמבה לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »