פודל טוי

פודל טוי

ארץ מקור

גרמניה

משקל ממוצע

1.8 – 3 ק”ג

גובה ממוצע

25 ס”מ

רמת אנרגיה

בינונית

תוחלת חיים

10-18 שנים

משפחה

טוי

לפודל יש מוניטין של כלבים אצילים. פודל טוי מכפילים את המוניטין עם גודלם הקטנטן ולעיתים מתאפיינים בתספורות מפוארות. אבל תאמינו לנו, פודלים יותר משמחים לשחק ולהתלכלך.

 למעשה, פודלים התחילו את החיים ככלבי ציד עבור העשירים והמפורסמים באירופה.

 מה שהפך אותם לפופולריים כל כך, הוא האינטליגנציה המדהימה שלהם. בדרך כלל נחשבים לאחד מגזעי הכלבים החכמים ביותר, פודלים הם בעלי יכולת אימון גבוהה, להוטים מאוד לרצות אנשים, ואוהבים להיות במרכז תשומת הלב באמצעות טריקים ופעילויות.

 שום דבר מזה לא השתנה במהלך השנים: הפודל מדורג בעקביות כאחד מ-10 הגזעים הפופולריים ביותר בעולם.

מראה חיצוני

פודל טוי, פודל ננסי ופודל סטנדרטי שייכים לאותו גזע, כך שהמראה הכללי שלהם דומה למדי, כשההבחנה העיקרית היא גודלם. פודל טוי הם הקטנים ביותר מבין השלושה, בדרך כלל אינם עולים על 25 ס”מ בגובה ומשקלם סביב 2.5 ק”ג.

כל סוגי הפודל הללו חולקים גוף מרובע, בדרך כלל כל עוד הם גבוהים. פודלים נושאים את עצמם בהתנהגות גאה, מחזיקים את ראשם גבוה, ועיניהם הגדולות, הערניות והכהות הן תכונה ייחודית. פרוות פודל מגיעה במגוון רחב של צבעים, החל משחור, גוונים שונים של חום וצהוב, כל הדרך ללבן. אמנם פחות נפוץ, פרווה עם כמה צבעים קיימת.

אחד ההיבטים המוכרים ביותר במראה של פודלים הוא הפרווה המתולתלת שלהם. פודלים ידועים בנשירה המינימלית שלהם, מה שהופך אותם לבחירה מתאימה לאנשים עם אלרגיות. אמנם אין כלבים היפואלרגניים לחלוטין, אבל אנשים רבים מוצאים פודל טוי כהתאמה קרובה. בנוסף, ניתן לעצב פרווה של פודל בדרכים שונות, והגזע ידוע בתספורות הראווה היצירתיות והראוותניות שלו.

היסטוריה

מקורו של פודל טוי בשנות ה-1900 דרך גידול פודלים קטנים. את מוצאו ניתן לייחס לגרמניה, עם שורשים בגזעים כמו כלבי המים הפורטוגזים, ההונגריים והספרדים, כמו גם הברבט הצפון אמריקאי. הגזע פותח בעיקר בצרפת, שם פודלים זכו להכרה על ערנותם וכישורי מעקב יוצאי דופן.

במקור, פודלי טוי שימשו כבני לוויה לציידי ברווזים, כשהם יוצאים במיומנות למים כדי לחלץ עוף שהופל. הם הצטיינו בציד כמהין, והפגינו את אהבתם המולדת לשימוש בחוש הריח החד שלהם, תכונה שנמשכת עד היום.

הכלבים הזריזים והחזקים האלה, פעם אמני קרקס פופולריים, אשר כבשו את הקהל בכישרונותיהם. בעקבות ההיסטוריה שלהם ככלבי עבודה,פודל טוי הפכו לחיות מחמד אהובות בקרב האצולה בצרפת וברחבי אירופה. הם הוכרו רשמית על ידי המועדון האמריקאי לכלבנות בשנת 1887.

אישיות

פודלים ידועים באינטליגנציה יוצאת הדופן שלהם. הם נוטים לראות את עצמם כחברים חיוניים במשפחה, בעלי אישיות חזקה ולומדים במהירות. הם יכולים להיות עצובים אם הם מרגישים מודרים מפעילויות משפחתיות.

עם זאת, לטמפרמנט זה יש גם יתרונות וגם חסרונות. פודל טוי הם חיות מחמד משפחתיות מסורות, נהנים מתשומת לב, לומדים טריקים ויוצאים לטיולים. הם מצטיינים באימוני זריזות וצייתנות ועוסקים בשמחה במשחק מורחב עם ילדים. האינטליגנציה הגבוהה שלהם מאפשרת להם לתפוס משחקים מורכבים, כמו מחבואים. 

החיסרון? פודלים עלולים לפתח התנהגויות מתח נפוצות הקשורות לחרדת פרידה. אם הם נשארים לבד לתקופות ממושכות או לא נותנים להם את תשומת הלב שהם רוצים, הם עלולים להפגין התנהגות פסיבית-אגרסיבית.

פודל טוי הם מצחיקים ומלאי אהבה. יש להם אופי עדין ושקט, מה שהופך אותם מתאימים למי שמחפש תכונות כאלה בחיית מחמד.

בעלים של פודל טוי צריכים לעמוד בפיתוי לפנק אותם ללא הרף בשל גודלם הקטנטן וחמידותם. נשיאתם לכל מקום יכולה להוביל לציפייה להינשא בכל עת. לכן, בעלי פודלים מעודדים לנצל את האינטליגנציה והלהיטות של הגזע שלהם לרצות על ידי עיסוק מיידי באימון צייתנות.

כלב פודל טוי

בריאות

רוב מהפודל טוי חיים חיים  ארוכים, מאושרים ובריאים הודות למאמצים של מגדלים מסורים ואחראים, הבודקים באופן שגרתי את כל תהליך הגידול. עם זאת, כמו בכל הגזעים, כמה בעיות בריאות יכולות להתרחש, כולל דיספלזיה של מפרק הירך ומספר הפרעות עיניים. אפילפסיה אידיופטית, אדניטיס חלבית, מחלת פון וילברנד והפרעות בתיווך חיסוני נראים גם בגזע מדי פעם. שתי בעיות אורטופדיות, Legg-Calve-Perthes ו-luxating patellas, נוטות להופיע בפודל ננסי וטוי יותר מאשר בסטנדרטים.

טיפוח

אלא אם כן אתה מתכנן לשמור על הפודל שלך קצוץ בתספורת קצרה, תצטרך ללמוד כיצד להבריש אותו מדי יום כדי שהפרווה שלו לא תהה מלאת קשרים. אם לא תברישו ותסרקו פודל טוי עד לעור, השיער יקשר ליד השורשים ויהיה צורך לגלח אותו כדי להתחיל הכל מחדש עם צמיחה חדשה. 

רוב בעלי חיות המחמד בוחרים לשמור על הפודל בגזרה קצרה יותר. חלק מהבעלים לומדים לעשות את זה בעצמם, בעוד שאחרים בוחרים לקחת את הכלב שלהם למספרת כלבים מקצועית כל ארבעה עד שישה שבועות לאמבטיה, לטיפוח ולגזירת ציפורניים. הפרווה של הגזע יחסית לא משירה מה שהופך את הגזע לבחירה טובה עבור אנשים עם אלרגיות.

אילוף

פודל טוי הם אינטליגנטיים ביותר והם ניתנים לאימון בקלות. הם זריזים,חינניים וגם חכמי. הם נהנים ומצטיינים במגוון ענפי ספורט כלבים, כולל זריזות, ציות ומעקב. הם רטריבר מים מצוינים ומתחרים גם במבחני צלילת רציף וציד רטריבר. פודלים הם מאוד מוכווני אנשים, ואם שגרת האימונים שלך מהנה וחיובית, הם ממהרים לרצות אותך. רק תהיה בטוח שאתה עקבי עם מה שאתה מבקש.

תזונה

לא משנה איזה גודל הפודל שכבש לכם את הלב, תרצו להאכיל אותו או אותה במזון הכלבים הטוב ביותר. הווטרינר או המגדל שלך יכולים לעזור לך להחליט על המזון המתאים לגיל, רמת הפעילות והגודל של הכלב שלך. חלק מהכלבים נוטים ליפול לעודף משקל, אז צפו בצריכת הקלוריות וברמת המשקל של הכלב שלכם.

 אם תבחרו לתת לכלב שלכם פינוקים, עשו זאת במתינות. פינוקים יכולים להיות כלי עזר חשוב באימון, אבל יותר מדי עלול לגרום להשמנה. לעולם אל תאכיל כלב עצמות מבושלות או שאריות שולחן שומניות. למד אילו מזונות אנושיים בטוחים לכלבים, ואילו לא. בדוק עם הווטרינר שלך אם יש לך חששות לגבי המשקל או התזונה של הכלב שלך.

ענבים לכלבים- אסור

מותר לתת ענבים לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
גמבה לכלבים מאמר

מותר לתת גמבה לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »