צ’או צ’או

צ'או צ'או לכלב

ארץ מקור

סין

משקל ממוצע

20 – 32 ק”ג

גובה ממוצע

43 – 50 ס”מ

רמת אנרגיה

בינונית

תוחלת חיים

15 – 12 שנים

משפחה

כלבים גזעיים

הצ’או צ’או בולט כגזע עתיק המוכר בזכות המראה הייחודי דמוי האריה והלשון הכחולה-שחורה הייחודית שלו. מקורם בסין, הכלבים בגודל בינוני עד גדול מתגאים בהיסטוריה עשירה המשתרעת על פני אלפי שנים, בתחילה משרתים מטרות כמו ציד, שמירה ומשיכת עגלות.

בזמנים עכשוויים, הם עברו להיות חיות מחמד משפחתיות אהובות בעלות תכונות מלכותיות, כולל מבנה גוף חזק, רעמה דמוית אריה ופרווה כפולה צפופה בצבעים שונים כמו אדום, שחור, כחול, קינמון ושמנת.

אייקון כלב

מראה חיצוני

הצ’או צ’או מאופיין בפרופיל מרובע חזק, הכולל גולגולת רחבה ואוזניים קטנות, משולשות, זקופות עם קצוות מעוגלים. הגזע, הידוע בזכות הפרווה הכפולה הצפופה שלו, שיכולה להיות חלקה או מחוספסת, מציג פרווה עבה במיוחד סביב הצוואר, ויוצר מראה רעמה ייחודי.

היסטוריה אייקון

היסטוריה

בדיקות גנטיות איששו את האמונה ארוכת השנים בקרב מומחים כי צ’או צ’או הוא אחד מגזעי הכלבים הוותיקים ביותר. מקורו במונגוליה ובצפון סין, גזע עתיק זה נדד בהדרגה דרומה עם שבטי נוודים. תיאורים הדומים לצ’או צ’או נמצאו בכלי חרס ובציורים מתקופת שושלת האן (206 לפנה”ס עד 22 לספירה). הכלבים, הידועים ביכולות הציד שלהם, שימשו גם כאפוטרופוסים, אך למרבה הצער, פרוותם שימשה לגיזום פרווה, ובשרם נחשב למעדן בסין העתיקה.

הגזע, הידוע בשמות שונים כמו כלב שחור לשון, כלב זאב, כלב דוב וכלב קנטון, זכה בסופו של דבר בשם “צ’או צ’או” בסוף המאה ה-18 מסוחרים בריטיים שהשתמשו בו לציון פריטים שונים, כולל כלבים. השם דבק ותועד רשמית ב-1781 על ידי חוקר הטבע גילברט ווייט. למרות שחלפו למעלה ממאתיים שנה, חובבים מאמינים שהגזע עבר שינוי מינימלי מאז התצפיות של ווייט. הוכר על ידי המועדון האמריקאי לכלבנות (AKC) בשנת 1903, צ’או צ’או חוו פופולריות מוגברת בשנות ה-20, אפילו מצא את דרכם לבית הלבן עם הנשיא קלווין קולידג’. כיום, הם מחזיקים במקום ה-64 בפופולריות של AKC בקרב 155 גזעים וזנים מוכרים.

אישיות

הטמפרמנט של הצ’או צ’או דומה לעתים קרובות לזה של חתול – מרוחק, שמור, עצמאי, מכובד, אינטליגנטי ועקשן. למרות ההבעה שלהם, צ’או צ’או שגודל היטב לא צריך להפגין תוקפנות או ביישנות. הם בדרך כלל שומרים על התנהגות שמורה, תוך הימנעות מצרות מיותרות. 

בעוד שהם נהנים מאינטראקציות שובבות עם בני משפחה, זרים בדרך כלל מעוררים מעט עניין אלא אם כן הם ניגשים לביתו של הצ’או ללא הזמנה – מה שמעורר תגובה אסרטיבית. עם זאת, היכרות נכונה על ידי הבעלים יכולה להוביל את הצ’או צ’או לאפשר לזרים ליצור אינטראקציה. כדי להבטיח התפתחות של כלב מתנהג היטב, חשיפה לאנשים חדשים, כלבים אחרים ומצבים מגוונים, הם חיוניים בשלב הגור.

צ'או צ'או גור
אייקון בריאות

בריאות

צ’או צ’או הם בדרך כלל גזע חזק, ובכל זאת, כמו כל הכלבים, הם עשויים להיות רגישים לבעיות בריאותיות ספציפיות. כמה חששות רווחים הקשורים לצ’או צ’או כוללים:

דיספלזיה של מפרק הירך: מצב תורשתי שבו מפרק הירך אינו מתפתח כראוי, העלול לגרום לאי נוחות ולירידה בניידות.

דיספלזיה במרפק: בדומה לדיספלזיה של מפרק הירך, מצב תורשתי זה משפיע על מפרק המרפק, מה שמוביל לצליעה וכאבי מפרקים.

אנטרופיון: צ’או צ’או עשוי להיות נוטה לאנטרופיון, מצב שבו העפעפיים מתגלגלים פנימה, וגורמים לגירוי ואי נוחות בעין.

נפיחות: כמו בהרבה גזעים בעלי חזה עמוק, צ’או צ’או יכול לעמוד בפני סיכון לנפיחות, מצב שעלול לסכן חיים שבו הקיבה מתמלאת בגזים ומתפתלת על עצמה.

אלרגיות: אלרגיות עור ורגישות למזון יכולות להיות נפוצות, וכתוצאה מכך גירויים בעור, גירוד ודלקות אוזניים.

קטרקט: צ’או צ’או עלול להיות רגיש לפתח קטרקט, משפיע על הראייה שלהם.

טיפוח אייקון

טיפוח

הברשה קבועה חיונית לשמירה על הפרווה של הצ’או צ’או ולמנוע הצטברות שיער נושר על רהיטים ובגדים. בהתחשב בנשירה העונתית הכבדה שלהם, יש צורך בתשומת לב נוספת בתקופות הנשירה. השתמש בכלי טיפוח ספציפיים כמו מברשת איכותית לכלב, כפפה לסירוק, שמפו ומרכך איכותיים. 

ההברשה צריכה להיעשות על פרווה לחה כדי למנוע שבירת שיער, להגיע עד לעור כדי למנוע קשרים. הטיפוח משתרע על טיפול שיניים ותחזוקת ציפורניים. צחצחו את השיניים של הכלב פעמיים או שלוש בשבוע, באופן אידיאלי מדי יום, וגזזו את הציפורניים פעם או פעמיים בחודש.

 התחלת שגרת טיפוח בגיל מוקדם עוזרת להם להסתגל לתהליך, מה שהופך את בדיקות הווטרינר והטיפול בבגרות לניתנים יותר לניהול. הפכו את הטיפוח לחוויה חיובית, מלאה בשבחים ותגמולים, כדי לבסס בסיס טוב לשגרת הטיפוח שלהם.

אייקון אילוף

אילוף

אימון סוציאליזציה מתמשך הוא חיוני עבור צ’או צ’או בשל הזהירות שלהם מפני זרים. התחלת אימון מוקדם עוזרת לעצב את התנהגותם ומונעת מהטבע העצמאי שלהם להשתלט. לאור נטייתם לעקוב אחר האינסטינקטים שלהם ודחף ציד חזק, התמקדות מיוחדת בפקודת אליי ובאימוני רצועה חיונית עבור צ’או צ’או. שיטות אימון קשות או כוחניות אינן יעילות עם אף כלב; במקום זאת, טכניקות אימון עקביות וחיוביות מניבות את התוצאות הטובות ביותר.

אוכל אייקון

תזונה

עבור צ’או צ’או, המזון היומי המומלץ לכלבים הוא 2 עד 2 3/4 כוסות, מחולקות לשתי ארוחות. הכמות המדויקת תלויה בגורמים כמו גודל, גיל, מבנה גוף, חילוף חומרים ורמת פעילות. לכלבים, כמו לאנשים, יש צרכים תזונתיים אינדיבידואליים, כאשר כלבים פעילים יותר דורשים מנות גדולות יותר. איכות המזון לכלבים משמעותית; אפשרויות איכותיות יותר מציעות הזנה טובה יותר, ומאפשרות הגשה בגדלים קטנים יותר.

ענבים לכלבים- אסור

מותר לתת ענבים לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
גמבה לכלבים מאמר

מותר לתת גמבה לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »