רועה הולנדי

כלב רועה הולנדי

ארץ מקור

הולנד

משקל ממוצע

19  – 34 ק”ג

גובה ממוצע

54 – 62 ס”מ  

רמת אנרגיה

גבוהה

תוחלת חיים

11-14 שנים

משפחה

כלבים רועים

הרועה ההולנדי הוא גזע תוסס, אתלטי, ערני ואינטליגנטי, ששמר על אינסטינקט הרועה שלו שלשמו הוא פותח במקור. בעל אופי עצמאי, הוא יכול להיות מעט עקשן ובעל מוח משלו. מאחר שתפקידיו המקוריים היו להחזיק עדרי כבשים במקום מסוים, הוא מסוגל לרוץ כל היום, וזה בא לידי ביטוי במבנה הגוף והמבנה שלו.

מראה חיצוני

הדרך הקלה ביותר להבחין בין רועה הולנדי לרועה גרמני היא לפי הפרווה: צבע הגזע הוא בלעדי לרועה ההולנדי. בנוסף, הרועים ההולנדיים קטנים יותר מבני דודיהם הגרמנים, כאשר כלבים זכרים ונקבות כאחד מגיעים לגובה של כ-61 ס”מ ובין 19 ל 34 ק”ג, על פי מועדון כלבי הרועים ההולנדי של אמריקה (DSDCA). שרירים חזקים בדיוק כמו רועים גרמניים, לרועים ההולנדיים יש מראה קצת יותר חסון עם ראש שיכול להיראות קופסתי יותר.

 

אבל בחזרה לפרווה הזה. דוגמת הברינד יכולה להופיע במגוון צבעים. למעשה, בהנחיות הסטנדרטיות המקוריות של הגזע משנת 1898, הפרווה מצוינת כ”מופיעה בכל צבע”. צבע הפרווה השתכלל מאז לקצה הכהה יותר של הפלטה, כאשר שחור, אפור, כסף וחלודה הם הצבעים הנפוצים ביותר, אם כי קיימת גם גרסה לבנה נדירה אפשרית.

 

הפרווה ראוי לציון מגיעה גם בשלושה סוגי שיער שונים: קצר, ארוך ומחוספס.

 

פרוות השיער הקצר צמודה לרוחב כל גופו של הכלב ומזוהה עם פרווה צמרית.

פרוות השיער הארוך מורכבת משיער חלק ועבה שיכול להיות קשיח יותר למגע ומאותה פרווה צמרית.

פרוות השיער המחוספסת היא פרווה צפופה, קשוחה, מעורפלת עם פרווה צמרית וצפופה בכל הגוף פרט לראש.

בעוד שהפרוות השונות פועלות באותו אופן מבחינת שמירה על חום ויובש של הרועה ההולנדי, כולם מספקים מראה חזותי שונה במובהק ודורשים גם משטרי טיפוח שונים.

היסטוריה

רועה הולנדי חיו בהולנד במשך מאות שנים, על פי איגוד הרועים ההולנדי האמריקאי (ADSA). במאה ה-19, מגדלים הולנדים החלו לשפר את הגזע עם גנים חיצוניים כדי להתבסס על הכוח, המהירות והזריזות של הכלב, מבלי לאבד אף אחד מהאינטליגנציה והעצמאות הטבועות. תקן הגזע הראשון, שנוצר בשנת 1898, הזכיר את הכלבים המופיעים ב”כל צבע”, אך עד 1914 רועים הולנדים היו בצבע אחיד כדרך להבדיל אותם מבני דודיהם הגרמנים והבלגים.

בשימוש כמעט בלעדי ככלבי חווה ורועים, הרועה ההולנדי היה לפתע גזע ללא עבודה בתחילת המאה ה-20, שכן התיעוש וטיוב הקרקע בהולנד חיסלו כמעט עדרי כבשים גדולים. ככל שהשימוש בהם ירד, כך ירדה הפופולריות של הגזע. זה, בשילוב עם גידול כלבים שנעצר בהולנד במהלך מלחמת העולם השנייה, הוביל את הרועה ההולנדי כמעט להכחדה בשנות ה-50.

במחצית השנייה של המאה ה-20, הכלב החל לעשות קאמבק לא רק כחיית מחמד משפחתית אלא גם פיתח ייעוד שני ככלב שירות. כיום, למרות שעדיין זן נדיר, רועים הולנדים הם פנים מוכרות ככלבי חיפוש והצלה, יחידות K-9 של המשטרה וככלבי נחייה. הם גם ירעו כבשים אם צריך.

אישיות

אם אתם מחפשים כלב לאילוף, הרועה ההולנדי הוא מועמד מצוין. כלבים אינטליגנטיים מאוד אלה לומדים במהירות ומצטיינים בתחרויות זריזות וכדור. בשל האינטליגנציה שלהם, עדיף לאמן את הרועים ההולנדיים במפגשים קצרים ומגוונים כדי לשמור עליהם מעורבים. הם נהנים  מגירוי מנטלי,ומתלהבים יותר ככל שהאימונים הופכים מורכבים יותר.

טיפים כלליים לאילוף כלבים בעלי אנרגיה גבוהה כמו רועה הולנדי כוללים חיזוק חיובי, שילוב משחק פתרון בעיות, ומתן פעילות גופנית בשפע כדי לתעל את האנרגיה שלהם. הימנעו מעונש, מכיוון שזה אינו מקל על הלמידה ועלול להוביל ללחץ ולפגוע בקשר בין אדם לחיה.

עם זאת, אם אתה מעדיף כלב בעל תחזוקה נמוכה, גזע אחר עשוי להיות בחירה טובה יותר. רועים הולנדים, בהיותם עצמאיים באופן טבעי, דורשים הכשרה מתאימה כדי להימנע מפיתוח נטיות עקשניות.

לפני אימוץ רועה הולנדי, העריכו את אורח החיים ואת מצב החיים שלכם כדי לקבוע אם הם מתאימים. אלה שמוכנים להשקיע זמן ואנרגיה באילוף ובפעילות גופנית, ואלה שיש להם מקום לאורח חיים פעיל, הם המתאימים ביותר לטפל בכלבים הללו.

רועים הולנדים שגודלו במקור לעבודה בחווה, מצאו הצלחה גם בתפקידי משטרה וצבא. אלה המוסמכים על ידי איגוד כלבי המשטרה ההולנדית המלכותית הם מבוקשים מאוד ברחבי העולם בשל האינטליגנציה, יכולת האימון והדחף החזק שלהם.

בריאות

רועים הולנדים בדרך כלל נהנים מבריאות טובה והם נוטים פחות לבעיות בריאות חמורות בהשוואה לרועים בלגיים וגרמניים. יש להם סיכון נמוך יותר למצבים כמו דיספלזיה במרפק ובירך, הפרעות קצב לב, גידולים והפרעות במערכת העיכול שעלולות להוביל להקאות ושלשולים.

עם זאת, רועים הולנדים נוטים יותר למחלות עור כמו אטופיק דרמטיטיס ואלרגיות בעור בהשוואה לעמיתיהם הבלגים והגרמנים.

הבנת אילן היוחסין של הכלב חשובה כאשר שוקלים את בריאותם. מגדלים בעלי מוניטין צריכים להיות מסוגלים לספק מידע אילן יוחסין עבור הגורים שהם מוכרים.

כדי לשמור על בריאות מיטבית, חשוב לשמור על הרועה ההולנדי שלך במשקל תקין ולספק להם תזונה מתאימה.

טיפוח

הבנת סוג פרווה  של הרועה ההולנדי שלך

כשמדובר בטיפול ברועה ההולנדי שלך, גורם מכריע אחד שיש לקחת בחשבון הוא סוג הפרווה שלהם. לרועים הולנדיים יכולים להיות שיער קצר או שיער ארוך, וכל אחד מהם דורש שגרת טיפוח ייחודית. 

 

רועים הולנדיים קצרי שיער

שגרת הברשה פשוטה

עבור רועים הולנדיים עם שיער קצר, שגרת הברשה פשוטה היא כל מה שצריך כדי לשמור על הפרווה שלהם במצב מעולה. הברשה אחת לשבוע וחצי תעזור להסיר שיער נושר, לכלוך, ולהפיץ שמנים טבעיים לברק בריא.

 

טיפול נשירה עונתי

רועים הולנדים קצרי שיער חווים נשירה באביב ובסתיו כאשר הפרווה התחתונה שלהם נושרת. בעונות אלו, שקול להגביר את תדירות ההברשה כדי לסייע בניהול הנשירה. אמבטיות מדי פעם מומלצות גם כדי לשמור אותן נקיות וללא ריחות.

 

רועים הולנדיים ארוכי שיער

הברשה שבועית לאלגנטיות

רועים הולנדיים ארוכי שיער דורשים יותר תשומת לב כדי לשמור על הפרווה היפה שלהם. הברשה מדי שבוע היא חיונית כדי למנוע קשרים והסתבכות של הפרווה שלהם.

 

טיפול נשירה עונתי

בדומה לעמיתיהם קצרי השיער, הרועים ההולנדיים הארוכים משירים את הפרווה התחתונה שלהם באביב ובסתיו. כדי לשמור על הפרווה שלהם בריאה ולמזער את הנשירה, הברשה קבועה ואמבטיות מדי פעם חיוניים.

 

רועים הולנדים מחוספסי שיער

משטר טיפוח אינטנסיבי

לרועים הולנדיים מחסופסי שיער יש מרקם פרווה ייחודי הדורש טיפול נוסף. להבריש אותם פעמיים בשבוע זה הכרחי כדי למנוע קשרים ולשמור על בריאות הפרווה. בנוסף, אמבטיות כל שלושה עד ארבעה שבועות ישמרו אותם נקיים ורעננים.

אילוף

אימון רועה הולנדי יכול להיות חוויה מתגמלת. הכלבים האינטליגנטיים והאנרגטיים הללו משגשגים עם אילוף וסוציאליזציה מתאימים. זה חיוני להתחיל לאמן את הרועה ההולנדי שלך כשהם עדיין גור. סוציאליזציה מוקדמת ואימוני צייתנות בסיסיים חיוניים לעיצוב ההתנהגות והמזג שלהם.

יש להשתמש בטכניקות חיזוק חיוביות, כגון פינוקים, שבחים וצעצועים, כדי לתגמל התנהגות טובה. רועים הולנדיים מגיבים היטב למשוב חיובי, ותמריצים אלה יכולים להניע אותם ללמוד ולציית לפקודות ביעילות.

עקביות היא המפתח באימון. השתמש באותם רמזים להתנהגויות ספציפיות, וודא שכולם במשק הבית שלך פועלים לפי אותם כללים ופקודות. עקביות זו עוזרת לרועה ההולנדי שלך להבין מה מצופה מהם ומונעת בלבול.

אימוני ציות צריך לכלול הוראת פקודות בסיסיות כמו לשבת, להישאר, לבוא. אימון ציות מספק מבנה ועוזר לרועה ההולנדי שלך להבין את תפקידו בדינמיקה המשפחתית.

סוציאליזציה היא היבט מכריע באימון. חשפו את הרועה ההולנדי שלכם לאנשים, חיות וסביבות שונות מגיל צעיר. חשיפה זו עוזרת להם להתפתח למבוגרים מותאמים ובטוחים בעצמם, ומפחיתה את הסבירות לבעיות התנהגותיות.

אימון רצועה הוא גם חיוני, שכן רועים הולנדיים יכולים להיות מושכים חזקים. למד אותם ללכת ברצועה  כדי להפוך את הטיולים למהנים גם לך וגם לכלב שלך.

בהתחשב ברמות האנרגיה הגבוהות שלהם, חיוני למצוא דרכים לתעל את האנרגיה שלהם בצורה חיובית. עסוק בהם בפעילויות כמו אימון זריזות, אחזור או אפילו משימות רעיית צאן אם אפשר. רועה הולנדי עייף נוטה פחות לעסוק בהתנהגות הרסנית.

סבלנות היא מעלה כשזה מגיע לאימון. לא כל כלב תופס מושגים מיד, אז הישארו סבלניים ואל תתאכזבו. שמור על אימונים קצרים וחיוביים כדי לשמור על המוטיבציה והנכונות של הרועה ההולנדי שלך ללמוד.

הימנע משימוש בעונשים קשים או תיקונים פיזיים באימון. רועים הולנדיים מגיבים טוב יותר לחיזוק חיובי ולהדרכה עדינה. שיטות אימון חיוביות עוזרות לבנות קשר חזק ואמון בינך לבין הכלב שלך.

אם אתה נתקל בקשיים באילוף או בבעיות התנהגות שאינך יכול לטפל בהן ביעילות, שקלו להיעזר במאלף כלבים מקצועי. הם יכולים לספק הדרכה מקצועית ופתרונות מותאמים אישית לאתגרי האימון הספציפיים שלך.

תזונה

האכלה נכונה של הרועה ההולנדי שלך חיונית לבריאות ולרווחתם הכללית. היבט אחד מכריע הוא בחירת אוכל לכלבים באיכות גבוהה. בחרו במותג מזון מסחרי לכלבים שמתעדף את הבשר כמרכיב העיקרי. זה מבטיח שהרועה ההולנדי שלך יקבל את החלבון הדרוש לפיתוח שריר וחיוניות כללית.

מזון המותאם לגיל הוא שיקול קריטי נוסף. בחר פורמולת מזון לכלבים שתואמת את גיל הרועה ההולנדי שלך. ישנם תכשירים ספציפיים לגורים, מבוגרים וקשישים, כל אחד מספק את הדרישות התזונתיות הייחודיות שלו. מזון לגורים, למשל, תומך בצמיחה בריאה, בעוד שפורמולות למבוגרים ולמבוגרים נותנות מענה לתחזוקה ולצרכים הקשורים לגיל.

בקרת מנות ממלאת תפקיד חיוני בשמירה על המשקל האופטימלי של הרועה ההולנדי שלך. כדי למנוע האכלת יתר או תת האכלה, מדדו את מנות המזון של הכלב בקפידה. עיין בהנחיות ההאכלה המופיעות על אריזת המזון לכלבים, תוך התחשבות בגיל הרועה ההולנדי שלך, משקלו ורמת הפעילות.

קביעת לוח זמנים האכלה עקבי היא גם חיונית. סדירות בזמני הארוחות עוזרת לרועה ההולנדי שלך לשמור על שגרת אכילה בריאה ומבטיחה שהם מקבלים את התזונה הדרושה במרווחי זמן מתאימים. בין אם תבחרו להאכיל את הכלב שלכם פעם או פעמיים ביום, עמידה בלוח זמנים עוזרת ליצור שגרת ארוחה צפויה ונוחה עבור הרועה ההולנדי שלכם.

ענבים לכלבים- אסור

מותר לתת ענבים לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
גמבה לכלבים מאמר

מותר לתת גמבה לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »