רועה טורקי קנגל

קנגל רועה טורקי

ארץ מקור

טורקיה

משקל ממוצע

41 – 68 ק”ג

גובה ממוצע

71 – 86 ס”מ

רמת אנרגיה

בינונית

תוחלת חיים

12-15 שנים

משפחה

גזעי

הרועה טורקי קנגל גודל במקור כדי לעבוד כשומר בעלי חיים. הם כלבים ענקיים ובעלי אינסטינקטים הגנתיים חזקים. הגזע יקשר קשר הדוק עם בני אדם הנמצאים בחייהם. לכלב יש מוניטין של עדין ומגן כלפי ילדים. אמנם, יש להם גם התנהגות עצמאית וכנראה יזדקקו לאדם שמנוסה מאוד באילוף כלבים. זה לא גזע להורה לכלב ראשון. בשל גודל הכלב, הם בהחלט לא מתאימים לדירות או חדרי מגורים קטנים.

מראה חיצוני

המראה הפיזי של הקנגל מוגדר על ידי ראשו הגדול והרחב, אוזניו הנופלות, הלוע הכהה והזנב המסולסל המתעקם על גבו. כאשר מתבוננים מהצד, הוא מציג מבנה מאוד ייחודי. לגזע זה יש פרווה כפולה קצרה בינונית ודחוסה למדי. צבע הפרווה הוא מאפיין משמעותי של הגזע, בדרך כלל מוצג כשזוף המכסה את רוב הגוף, מלווה בלוע שחור ואוזניים עם רמז לשחור. על פי תקני הגזע, כל נוכחות של לבן על הגוף או פרווה ארוכה נחשבת לא מקובלת. עם זאת, סימנים לבנים מוצקים על החזה או בהונות מותרים.

הכלב הזה בהחלט יכול להיראות מאיים, הודות לגודלו העצום ולגופו החזק והשרירי. הזכר יכול להגיע לגובה של עד 85 ס”מ ולמשקל של 65 ק”ג, כאשר הנקבות קטנות מעט יותר. הקנגלים ארוכים מעט מכפי שהם גבוהים, ולמרות גודלם העצום, הם נוטים להיות זריזים ואתלטיים יותר מגזעי ענק אחרים. אבל אל תירתעו מהמראה החיצוני, שכן מבט אחד לתוך העיניים החומות שלהם מגלה שהם ענקים עדינים באמת.

היסטוריה

סיפורו של קנגל מקורו בטורקיה, כאשר חשד שהתגלה במחוז קנגאל שבמחוז סיוואס.

לפי דיווחים היסטוריים מסוימים, כפריים מקומיים עסקו בגידול כלבים אלה כדי להגן על בעלי החיים שלהם מפני דובים ואיומים טורפים אחרים. כלבי רועה טורקי הפגינו במהירות את יכולתם כשומרים יוצאי דופן של בעלי חיים.

בשנת 1985, ג’ודית ודיוויד נלסון הציגו את הגזע לארצות הברית. גם כיום, קיימת מידה של מחלוקת בשאלה האם יש לסווג את כלב הרועה קנגל וכלב הרועה האנטולי כאותו גזע או כגזעים נפרדים.

אישיות

כשזה מגיע לאישיותו של הקנגל, רבים מתארים אותם כ”ענקים עדינים”. כלבים אלה גדולים במיוחד ובעלי אינסטינקטים הגנתיים חזקים, אך הם יכולים ליצור קשרים חמים עם האנשים בחייהם.

חשוב לציין שלרועה טורקי יש גם אופי עצמאי ויכולים להפגין נטיות עקשניות. לכן, יש חשיבות מכרעת ליצירת קשרים חברתיים כראוי ולאמן אותם כבר מההתחלה, והכשרה זו צריכה להיות מתמשכת לאורך כל חייהם.

אימוץ כלב רועים קנגל מצריך מחויבות משמעותית לאילוף וטיפול בכלב. עם זאת, עם סוציאליזציה ואימונים מוצלחים, הקנגל שלך יכול להפוך לחבר נאמן להפליא במשפחתך.

כלב רועה טורקי

בריאות

 קנגל הם בדרך כלל בריאים, אבל כמו כל הגזעים, הם יכולים להיות כפופים לתנאים בריאותיים מסוימים. לא כל רועה טורקי יקבל חלק מהמחלות הללו, אבל חשוב להיות מודעים להן אם אתה שוקל גזע זה.

כמה מהבעיות הבריאותיות הנפוצות יותר מהן סובלים קנגל כוללות:

אנטרופיון
גידולים
דיספלזיה של מפרק הירך

טיפוח

כלב קנגל דורש מרחב חיצוני בשפע לחקירה ופעילות גופנית. תשאפו ללפחות שעה אחת של פעילות גופנית בחוץ מדי יום, תוך שילוב אימונים וצעצועים מרתקים כדי לשמור על גירוי נפשי של הגזע.

לתת לרוטה טורקי גישה לאזור חיצוני מאובטח זה חיוני מכיוון שגזע זה נהנה מאוד לפטרל בטריטוריה שלו.

צרכי טיפוח חיוניים נוספים לכלב הרועה קנגל כוללים היגיינת שיניים וטיפוח ציפורניים. צחצח את השיניים של הכלב שלך לפחות פעמיים או שלוש בשבוע כדי למנוע הצטברות אבנית ואת החיידקים הקשורים. באופן אידיאלי, צחצוח יומי הוא אפילו טוב יותר.

בדוק את הציפורניים של הכלב שלך על בסיס חודשי וגזום אותן במידת הצורך. עם זאת, עם פעילות מספקת בחוץ, סביר להניח שהציפורניים שלהם יישארו במצב טוב באופן טבעי. בנוסף, בדוק באופן קבוע את אוזני הכלב שלך עבור כל סימן של פסולת או לכלוך שהצטברו.

אילוף

כשזה מגיע לאילוף כלב קנגל, יש הרבה מידע שצריך לקחת בחשבון, כולל משך האילוף, תדירות המפגשים ושיטות מומלצות. חשוב לקחת בחשבון את הטמפרמנט של הכלב שלך בעת תכנון תוכנית אילוף לקנגל. בנוסף, מבחני טמפרמנט קודמים יכולים לספק תובנות חשובות כיצד להתאים את גישת האימון שלך.

תקשורת יעילה היא המפתח ליחסים מוצלחים של כלב-בעלים. הבנת תהליך החשיבה של הכלב שלך היא חיונית, שכן ההנחה שהם חושבים כמו בני אדם עלולה להוביל לאי הבנות.

 כאשר מלמדים פקודות אילוף, התחל על ידי שימוש בקולר ורצועה לכלב לשליטה. להלן פקודות המפתח:

לשבת:
משוך בעדינות את הרצועה ובו זמנית דחוף את הכלב מטה עד שהוא מתיישב. במידת הצורך, השתמש באחיזה חזקה ברצועה. שבחו את הכלב שלכם כדי לחזק את השיוך של הפקודה.

להישאר:
ברגע שהכלב שלך יודע לשבת, למד אותו להישאר על ידי החזקת הרצועה מעל ראשו. אם הכלב שלך מנסה לקום, משוך בעדינות את הרצועה כלפי מעלה. חזור על הפעולה עד שהכלב שלך מגיב מיד.

לשכב:
בתחילה, עזור לכלב שלך לשכב על ידי דחיפה בעדינות על השכמות שלו. מאוחר יותר, השתמש ברצועה על ידי משיכה באלכסון לכיוון הקצה האחורי שלה תוך מתן הפקודה המילולית.

לעמוד:
ללמד את כלב הקנגל שלך את פקודת העמדה מתבצעת לפי שיטה דומה לפקודות הקודמות. החזיקו בקולר של הכלב, תנו את הפקודה “עמידה”, ומשכו בעדינות קדימה את הרצועה. שמור את הכלב שלך במצב קצר לפני השחרור. חזור עד שהכלב שלך מגיב בעקביות.

על ידי אילוף כלב קנגל שלך עם הפקודות הבסיסיות הללו, תוכל לשפר את התנהגותו ולבנות קשר חזק יותר בינך לבין חברך הפרוותי.

תזונה

יש להשתמש בדיאטה אידיאלית של רועה טורקי קנגל לגזע גדול עם רמות אנרגיה בינוניות.

לכלב הרועים קנגל יש נטייה לעלות במשקל אם לא נותנים לכלב רמה גבוהה של פעילות גופנית יומיומית. שמור על  הקנגל שלך במצב טוב על ידי מדידת האוכל שלו והאכלתו פעמיים ביום במקום להשאיר מזון בחוץ כל הזמן.

כמו בכל הכלבים, הצרכים התזונתיים של הרועה הטורקי ישתנו מגיל הגור לבגרות וימשיכו להשתנות לשנים המאוחרות שלהם. עליך לבקש מהחנות שלך המלצות לגבי תזונה לקנגל שלך, מכיוון שיש הרבה יותר מדי שונות בין כלבים בודדים – כולל משקל, אנרגיה ובריאות – כדי להמליץ ספציפית.

ענבים לכלבים- אסור

מותר לתת ענבים לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »
גמבה לכלבים מאמר

מותר לתת גמבה לכלבים?

מותר לתת גמבה לכלבים? אם אתה אוהב לאכול גמבות- טריות או מבושלות- אולי אתה תוהה אם אתה יכול לחלוק אותם עם חברך הכלב.,כן, כלבים יכולים

קרא עוד »